Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:260678
 
Evaluation:
Published: 29.05.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 6 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Saskarsmes teorētiskie pamati    5
1.1  Saskarsmes funkcijas un veidi    6
1.2.  Komunikācijas psiholoģiskās barjeras    8
1.3.  Komunikatīvo barjeru pārvarēšana    9
2.  Skolotājs un skolēni    11
2.1.  Skolēnu uzvedības īpatnības pedagoģiskajā procesā    13
2.2.  Psiholoģiskās grūtības skolēnu un skolotāju saskarsmē    15
3.  Skolēnu attīstības raksturojums    17
3.1.  Sākumskolas bērnu attīstības raksturojums    17
3.2.  Pusaudžu vecumposma attīstības raksturojums    18
3.3.  Jauniešu attīstības raksturojums    19
4.  Eksperimentālās analīzes rezultāti    20
  Nobeigums    24
  Bibliogrāfija    25
  Pielikumi    27
Extract

Ievads
Darba tēma – skolotāja un skolēna saskarsmes problēmas mācību procesā tika izvēlēta, jo pedagoģiskā prakse liecina: ja nav labu attiecību starp skolotāju un skolēnu, tad parasti izglītība nevainagojas ar pozitīviem rezultātiem. Skolotāja un skolēna savstarpējo attiecību problēmas sāk saasināties laikposmā, starp sākumskolu un pamatskolu. Tieši šajā laikā skolēni izsakās, ka daudzi skolotāji nepazīst un nesaprot savus skolēnus, neinteresējas par viņu garīgo pasauli, rūpēm un pārdzīvojumiem, neņem vērā skolēna vecumu un intereses. Negatīva loma šajās attiecībās ir skolotāju nesavaldībai, tam, ka viņi neuzticas skolēniem, audzināšanas metodēm, pārliecībai, ka it viss, ko dara skolotājs, ir pareizi, tam, ka nevēlas atzīt savas kļūdas, kā arī, viena skolēna pārlieka slavēšanai un citu noniecināšanai un pazemošanai.
Savukārt skolotāji kā faktorus, kas traucē normālām savstarpējām attiecībām, min skolēnu nedisciplinētību, nevēlēšanos mācīties ar pilnu atdevi, vecāku nepietiekamu palīdzību. Tas viss rada nelabvēlīgu fonu skolas dzīvei un ir par iemeslu asām pedagoģiskām situācijām, disharmonijai un pat konfliktiem (2, 27).
Ir skolotāji, kuri redzot bērna kļūdas, neveiksmes, neievēro tās, cenšas skolēnu atbalstīt, uzmundrināt un iedrošināt. Ir arī tādi skolotāji, kuri šādos gadījumos kliedz, pazemo skolēnu, cenšas demonstrēt visai klasei viņa negatīvās īpašības pat tad, ja tas ir neētiski un nepedagoģiski. Šie skolotāji ir pārliecināti, ka rīkojas pareizi. Ļoti negatīvi, pat iznīcinoši, šāda rīcība iedarbojas uz sekmēs vājākiem skolēniem, atpalicējiem. Šajos skolēnos tiek iznīcināta ticība saviem spēkiem, vēlēšanās mācīties, apmeklēt skolu.
Skolēnu simpātijas pieder tiem skolotājiem, kuri māca veiksmīgi mācīties, dod vajadzīgas un interesantas zināšanas, palīdz veidot un uzturēt attiecības ar skolas un klases biedriem. Skolēni augstu vērtē skolotāja prasīgumu, centienus iemācīt atpalicējus strādāt tāpat kā zināšanās spēcīgākos skolēnus, prasmi nepazemot skolēnus aizrādot, pamācot, neaizskarot skolēna pašcieņu. Sociālā, kulturālā, pedagoģiskā noslēgtība, tāpat izstumtais klasē, skolā, ģimenē, patstāvīgas grūtības mācībās, nesekmība – visi šie faktori izraisa neatgriezeniskas izmaiņas cilvēka psihē, atstāj pēdas viņa turpmākajā dzīvē (2, 28).
Veiktais pētījums tiek balstīts uz Frīdmaņa, Kuprijenko, Omārova, Pisarenko V., Pisarenko I., Svences un Valtnera teorijām.
Pētījuma priekšmets: saskarsme.
Pētījuma objekts: mācību process.
Mērķis: izpētīt skolotāja un skolēna saskarsmes veidus un analizēt problēmas.
Uzdevumi: 1) izpētīt pedagoģiska un psiholoģiska rakstura literatūru par pētāmo problēmu;
2) analizēt skolotāja un skolēna saskarsmes veidus;
3) veikt anketēšanu Rūjienas vidusskolas 10. klasē par skolotāja un skolēna saskarsmes problēmām;
4) analizēt iegūtos rezultātus par skolotāja un skolēna saskarsmes problēmām.
Hipotēze: Ja starp skolotāju un skolēnu ir saskarsmes problēmas, tad:
1) mācību procesam nav pozitīvu rezultātu.
Pētnieciskās metodes:
1)literatūras izpēte un analīze;
2)anketēšana;
3)matemātiskās datu apstrādes metodes.
Pētījuma bāze: Rūjienas vidusskola.
Darba struktūra: darbs sastāv no 4 nodaļām ar apakšnodaļām, no 6 attēliem un 1 tabulas, no 6 literatūras avotiem un 1 pielikuma.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −7,48 €
Work pack Nr. 1122859
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register