Skolās, mājturības un tehnoloģiju stundās, mācību procesā, jāaudzina skolēnus uzdoto veikt radoši, rūpīgi un pamatīgi, darbs prasa ļoti daudz kustību, ar kurām tiek vingrināti muskuļi. Mājturības un tehnoloģiju stundās tiek nodarbinātas rokas, pirksti, kājas, ķermenis, galva, domāšana un gribasspēks. Mājturības un tehnoloģijas stundās skolēns tiek radināts būt praktisks, taupīgs, uzmanīgs, to pieradina pie domāšanas un attīstam attapību, dod darba prieku par patstāvīgi veiktu darbu, palīdz saglabāt latvietību, savu identitāti un oriģinalitāti. Darbs mājturības un tehnoloģiju stundās skolā pozitīvi ietekmē humāno īpašību attīstīšanos pusaudžu personībā. Pedagoga radītā labestība šais stundās, pozitīvi saliedē pusaudžus, padarot tos garīgi tuvākus un bagātākus.