Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:352123
 
Author:
Evaluation:
Published: 13.12.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 6 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    4
  Garīgā atpalicība    5
  Psihometrijas definīcija    6
  Dziļi garīgi atpalikušie    10
  Garīgās atpalicības iemesli    11
  Idiotija    12
  Smagi garīgās attīstības traucējumi (severe)    13
  Dziļi garīgās attīstības traucējumi (profound)    14
  Garīgās attīstības līmeņi    15
  Garīgās attīstības traucējumu klīniskās formas    15
  Oligofrēnija    16.lpp.
  Oligofrēnijas veidi    18
  Dauna slimība    18
  Klainfeltera sindroms    19
  Mikrocefālija    19
  Fenilpirovīnogskābes oligofrēnija    20
  Oligofrēnija pēc toksoplazmozes embrionālajā periodā    20
  Rubeolārā oligofrēnija    21
  Rēzus faktora nesaderības izraisītā oligofrēnija    21
  Smadzeņu sifilisa izraisītā oligofrēnija    21
  Dzemdību patoloģijas izraisītā oligofrēnija    22
  Agri pārciestu meningītu un meningoencefalītu izraisītā oligofrēnija    22
  Endokrīno traucējumu izraisītā oligofrēnija    22
  Oligofrēno bērnu pamatgrupas    23
  Demence    23
  Progresējošās demences veidi    25
  Traumatiskā demence    25
  Demence pēc meningīta vai meningoecefalīta    25
  Šizofrēniskā demence    26
  Epileptiskā demence    26
  CNS reimatisms    27
  Prognozējošā hidrocefālija    27
  Smadzeņu bojājumu cēloņi    28
  Ar iedzimtību saistītie bērnu garīgās attīstības traucējumi    28
  Autosomu patoloģijas    29
  Dzimumhromosomu patoloģijas    29
  Iegūtie bērnu garīgās attīstības traucējumi    29
  Ārstēšanās iespējas    31
  Profilakses iespējas    32
  Ieteikumi darbam ar bērniem, kam ir smagi garīgās attīstības traucējumi    34
  Diagnostikas iespējas    35
  Ieteikumi, kā palīdzēt bērnam ar garīgās attīstības traucējumiem    35
  Darbs un korekcijas „C” līmeņa klasēs    36
  Problēmas    38
  Nobeigums    39
  Izmantotā literatūra    40
Extract

Kopš deviņdesmito gadu vidus daudzās speciālajās skolās ir atvērtas „C’ līmeņa klases šiem bērniem, kurās mācās ne vairāk kā 6 audzēkņi ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem.
Smaga garīga atpalicība (IQ aptuveni starp 24 un 34, un pieaugušā garīgais vecums ir starp 3 un 6 gadiem). Nepieciešams nepārtraukts atbalsts.
Bērniem kam raksturīga vidēji smaga un smaga garīgā atpalicība, apgūst nelielu vārdu krājumu. Saskarsmē izmanto nedaudzos apgūtos vārdus. Grūti veidot uzmanības un gribas īpašības, jo viņi it kā negrib darīt to, kas viņiem nepatīk. Labprāt manipulē ar rotaļlietām, bet mērķtiecīgas darbības nav.
Šie bērni var apgūt uzvedības normas, pašapkalpošanās iemaņas un arī vienkāršas darba prasmes. Jācenšas veikt iespējamo korekcijas un defektu kompensācijas darbu, galvenokārt pašapkalpes, sadzīves prasmju, kā arī uzvedības iemaņu veidošanā un valodas attīstībā.
Šo bērnu attīstība norit lēni, ar lielu novēlošanos un traucējumiem. Jau zīdaiņa un mazbērna vecumā viņiem izteikti neveidojas, kavējas saskarsmes vajadzība ar pieaugušajiem, aizkavējas tveršanas un manipulācijas kustību attīstība, dziļas novirzes vērojamas fonemātiskās dzirdes un artikulācijas attīstībā. Bieži nav gugināšanas un lalināšanas perioda.
Mazbērns attīstības posmā novirzes vērojamas rāpošanas, piecelšanās, iešanas, priekšmetiskas darbībās un valodas attīstībā. Kustībām nav mērķtieksmes, tās ir neveiklas, neprecīzas, impulsīvas. Viņiem nav šim vecumam raksturīgās ziņkārības. Svarīgi radīt bērnā vēlēšanos sadarboties ar pieaugušo, atdarināt viņa demonstrētos darbības paraugus, vārdiski komentēt savu darbību un priecāties par tās rezultātiem.
Lēni veidojas priekšmetiskā darbība. Nav arī atdarināšanas tendenču. Vairāk attīstās pasīvā runa.
Pētījumos konstatēts, ka, pareizi organizējot bērnu ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem audzināšanas vecumā no 1 līdz 3 gadiem, arī viņiem iespējams gūt nelielus panākumus priekšmetiskās darbības izkopšanā, runas un izziņas procesu attīstīšanā.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register