Sociālais pedagogs darbā ar romu tautības skolēnu vecākiem iesaka iespējamos palīdzības modeļus: apmeklēt skolas psihologu, meklēt palīdzību soc. palīdzības dienestā, sadarboties ar policiju, ar bāriņtiesu, ar nevalstiskām organizācijām, informē par esošo likumdošanu. Ja problēma netiek atrisināta, tad, ar skolas administrācijas palīdzību, tiek sasaukta administrācijas apspriede,
Sociālajiem pedagogiem jāsadarbojas arī ar citiem speciālistiem, kas sniedz noteiktus pakalpojumus čigānu ģimenēm, un jāstiprina saiknes ar visām apkārtnē esošajām organizācijām, piemēram, ar pašvaldību dienestiem, reliģiskām organizācijām, citām skolām, nevalstiskām organizācijām un profesionāļu apvienībām. Šie centieni paātrinās vispārēju un integrētu atsaukšanos uz to čigānu ģimeņu vajadzībām, kurām ir nepieciešams īpašs atbalsts. Kad pedagogi, speciālisti un vecāki sadarbojas, katra šīs komandas dalībnieka ieguldījums palielina grupas darbības kopīgo efektivitāti un nodrošina čigānu skolēnu iekļaušanas un iekļaušanās panākumus. Atbalsta personāla klātesamība skolā ir neatsverama darbam ar romu tautības bērniem. Ne vienmēr pedagogam ir laiks risināt skolēnu individuālās problēmas, tādēļ ir būtiski, lai skolās tiktu nodrošinātas diferencētas palīdzības sniegšanas iespējas. Katrā skolā būtu nepieciešams gan sociālais pedagogs, gan skolas psihologs, turklāt būtu vēlams līdzekļus šo speciālistu nodrošināšanai rast valsts budžetā, jo nereti pašvaldības finansiāli nav spējīgas izveidot šādu amatu un nodrošināt pieņemamu atalgojumu.
Cilvēku identitāte sākas ar viņu piedzimšanu. Cilvēks piedzimst, aug ģimenē ar katru dienu „uzsūkdams” dzimto valodu, ģimenes un savas tautas mentalitātes vērtības. Jau čigānu bērnam mazam esot, veidojas viņa trauksmainais temperaments, viltīgums un muzikalitāte. Viņš jau agrā bērnībā apzinās vērtības, kas saista viņu ar čigānu mentalitāti un spožumu.
Strādājot ar romu tautības bērniem skolā, nedrīkst aizmirst viņu valodu, kultūru un tradīcijas, vai izlikties, ka šo atšķirību nav.
…