Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:447794
 
Evaluation:
Published: 07.03.2008.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 17 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    5
1.  Reklāmas klasifikācija    7
2.  Sociālās reklāmas būtība    9
3.  Latvijas sociālajās reklāmās apskatītās problēmas    10
3.1.  Autotransporta vadīšana alkohola iespaidā    10
3.2.  Smēķēšana un alkohola negatīvā ietekme uz cilvēka veselību    11
3.3.  Vides piesārņojuma samazināšana    12
3.4.  Atstarotāju lietošana – garantija cilvēku drošībai    13
3.5.  Rūpes par veselību    14
3.6.  Vardarbība ģimenē    15
3.7.  Bērnu un jauniešu drošības aizsardzība    15
4.  Latvijas sociālo reklāmu salīdzinājums ar citu Eiropas un pasaules valstu veidotajām reklāmām    17
4.1.  Diskriminācija    18
4.2.  Stereotipi un modes industrija    20
5.  Ienākumi no sociālajām reklāmām    22
6.  Aptaujas kopsavilkums    23
  Secinājumi    29
  Izmantotie uzziņas avoti    31
  Pielikumi    32
Extract

Lai palīdzētu pārdot labas un sliktas lietas, tukšotu mūsu maciņus, lai mūs informētu, uzjautrinātu, izklaidētu un kristu uz nerviem, ir radīta reklāma. Radīta jau tālā pagātnē, šodien tā ir absolūti neatņemama ikdienas sastāvdaļa. Tā mēdz būt izsmalcināta un pat diktēt modi, agresīva vai bezzobaini šļupstoša, tā ir asprātīga un apnicīga, aizkustinoša un kaitinoša, un dažkārt īsta stila pērle. Par spīti apgalvojumiem, ka mēs pret to kļūstam imūni un uztveram jau kā vizuālu troksni, reklāma turpina manipulēt.
Reklāma ir universāla komunikācijas saīsinātā forma, pilna literatūras, tēlotājmākslas, kino, teātra un modes citātiem, arī sociāliem simboliem “tīra māja – laimīga ģimene”, “sauss pamperis – laimīgs bēbis”, “melna, rūgti salda šokolāde - erotika”, “jauns auto – laimīgs vīrietis”. Šie simboli nemaldīgi nostrādā. Reklāma rada noteiktus sociālos, sadzīves un stila stereotipus, kas nosēžas zemapziņā uz palikšanu.
Tomēr ir virkne faktoru, kas iedarbojas pretēji cerētajam, piemēram, ja reklāma izveidota nemākulīgi, ar teksta kļūdām, valodas defektiem, neloģiskiem uzsvariem vai adaptēta neatbilstoši kultūrvidei un mentalitātei. Ja tā attēlo vidi, kāda vairumam skatītāju ir tikai sapnis vai reklāmā izmantoti pārāk spēcīgi emocionālie momenti.
Mana izvēle pētīt Latvijas sociālās reklāmas, saistījās ar interesi par sabiedrībā nozīmīgu problēmu atspoguļojumu reklāmā. Kā teicis reklāmas aģentūras “Zoom” radošais direktors Ē. Stendzinieks: “Reklāma ir diegs, kas velkas pakaļ sabiedrības tendencēm. Savā labākajā izpausmē, protams, tā arī formē sabiedrības viedokli1”

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register