Lai risinātu sociālo gadījumu izmantoju četras vispārīgas intervences fāzes:
1.problēmas identificēšana, definēšana,
2.stratēģijas izvēle,alternatīvu radīšana,
3.intervence (iejaukšanās),
4.novērtēšana.
1.fāze:
Šai fāzē es apkopoju visu sākotnēji iegūto informāciju no klientes, kā arī no patversmes sociālajiem darbiniekiem. Izmantojot aktīvās klausīšanās metodi, centos apkopot pēc iespējas vairāk informācijas par Sandijas pagātni, par klientes vēlmēm un nepieciešamajiem pakalpojumiem. Centos identificēt problēmu klientes skatījumā, izdarīju secinājumus par viņas vispārējo spēju sociāli funkcionēt. Šim nolūkam zīmēju klientes sociālo sistēmu karti, kas palīdzēja izprast klientes sociālās prasmes un lomas. Savā sākotnējā novērtēšānā izmantoju tādas metodes kā genogramma un Eko-karte. Veicu iegūtās informācijas pierakstus, un apkopoju savus novērojumus.
Sākotnējā novērtēšana.
Balstoties uz sociālā gadījuma aprakstu noteicu, kuras no sociālās problēmas pazīmēm piemīt šai sociālajai situācijai. Dotajā situācijā saskatu visas trīs problēmas pazīmes, tās ir:
1. nav apmierināti vairāki no cilvēka vajadzībam nepieciešamajiem bāzes priekšmetiem
2. pastāv subjektīvs apgrūtinājums
3. ir atrisināšanas grūtības
…