Skolām šodien rūp tas, ka skolēni augot sastopas ar dzīves sarežģītību un risku. Turklāt izmaiņas sabiedrībā un labklājības sistēmā izvirza lielākas prasības izglītības institūcijām. Skolām,kas bieži atrodas paša politisko cīņu epicentrā, nav citas iespējas, kā vien ļoti diferencēti reaģēt uz ģimeņu un sabiedrības noteiktajām vajadzībām. Skolas sociāla darbinieka mērķis ir padarīt skolu par drošu ģimenes un skolas sadarbības vietu, kur pārvarēt acīmredzamo attīstības risku, ko tik ļoti izjūt bērni. Skolas sociālie darbineiki un citi cilvēki veido plānus un programmas, lai apmierinātu katras skolas kopienas īpašās vajadzības. Ilgu laiku nodarbojoties ar ar bērnu vajadzībām vispārējās izglītības ietvaros, skolas ir kļuvušas par plānošanas centriem bērniem ar speciālām vajadzībām. Ierastie skolas sociālā darbinieka darba elementi ir izvērtēšana un konsultēšana, tiešais darbas ar bērniem un ģimenēm, kā arī darbs ar plašāku skolas kopienu. Šie uzdevumi un prasmes ir pamats visam skolas sociālā darbinieka darbam. Sociālajiem darbiniekiem ir uzticēti daudz un dažādi pienākumi un atbildības. Dažādās situācijās sociālajiem darbiniekiem ir jāpilda dažādas sociālās lomas, kā, piemēram, advokāts, samierinātājs, skolotājs, pētnieks, plānotājs un administrators. Ir izstrādāts vesels ētikas kodekss, kas nosaka kā rīkoties un uzvesties konkrētos apstākļos.…