Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:943530
 
Evaluation:
Published: 30.04.2014.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 25 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Sociālās mijiedarbības paņēmieni    5
1.1  Ticība paša spēlētajai lomai    6
1.2.  Priekšplāns    8
1.3.  Dramatiskais izpildījums    9
1.4.  Idealizācija    11
1.5.  Izteiksmes kontroles uzturēšana    13
1.6.  Pārprastā izrāde    15
1.7.  Mistifikācija    16
1.8.  Realitāte un izdomājums    17
2.  Sociālās mijiedarbības stratēģijas    19
2.1.  Komandas darbs    20
2.2.  Aizsargājošās īpašības un prakses    22
2.2.1.  Dramaturģiskā lojalitāte    23
2.2.2.  Dramaturģiskā disciplīna    24
2.2.3.  Dramaturģiskā piesardzība    25
  Nobeigums    28
  Izmantotā literatūra    30
Extract

Nobeigums
Ē. Gofmanis apgalvo, ka cilvēki savā ikdienas dzīvē ir kā aktieri uz skatuves. “Skatītāji” sastāv no cilvēkiem, kuri novēro citu uzvedību, “lomas” ir tēli, ko cilvēki cenšas atveidot, un “scenārijs” sastāv no viņu komunikācijas ar citiem. Mērķis ir veidot priekšnesumu, kas ir ticams noteiktiem skatītājiem un ļauj mums sasniegt savus kārotos mērķus. Jebkurš sociālās dzīves aspekts var būt skatāms kā dramaturģija, sākot no ritualizētas svešinieku sveicināšanas līdz ikdienas ģimenes, skolas un darba dzīves aktivitātēm.
Sociālā mijiedarbība notiek visu laiku, kad beidzas viena, uzreiz tiek sākta nākošā, tai nav svarīgs ne laiks, ne telpa, jo sociālā mijiedarbība iespējama it visur. No sociālās mijiedarbības nav iespējams izvairīties nevienam, jo tā reizēm notiek arī neplānoti un negaidīti.
A.Gouldners par Gofmaņa darbiem saka, ka „darbi kavējas tikai pie epizodiskā un aplūko dzīvi tā, it kā tiktu izdzīvota šaurā personu lokā, it kā tā atrastos ārpus vēstures un institūcijām, it kā būtu eksistence viņpus vēstures un sabiedrības.”
Lai arī šajos darbos situācijas tiešām ir apskatītas tikai epizodiski, tas nemaina faktu, ka vienmēr cilvēki savās darbībās izmanto izrādi un lomas, kuras cenšas nospēlēt, cik vien labi var, lai varētu veiksmīgi sasniegt savu vēlamo mērķi.
Entonijs Gidenss uzsver, ka Ē.Gofmaņa pētījumi sniedz lielu ieguldījumu attiecību izpētē, tomēr viņš nerunā par to, kas ir tas, kas cilvēku iekšēji motivē, jo uzskata, ka tam nav liela nozīme. E.Gidenss:„Ē.Gofmanis nepēta cilvēku darbības motivācijas avotus, ko arī viņam pārmet daudzi kritiķi, līdz ar to darbi rada tādu kā „tukšuma” sajūtu.”

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −7,48 €
Work pack Nr. 1338847
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register