Ievads
Jebkuram cilvēkam ir vēlme – redzēt savus bērnus laimīgus, veselus, apmierinātus, gudrus un lepnus par saviem sasniegumiem. Tādēļ tieši sākumskolas apguve ir īpaši nozīmīgs posms bērna dzīvē, jo notiek gan sagatavošana turpmākajam, gan tā ir labākā iespēja iemācīties un mācīties. Sākumskolā apgūst arī pašas nepieciešamākās prasmes. To nevar veikt tikai ģimene. Te liela nozīme ir skolai, mācību nodarbībām, kā arī apkārtējai videi. Ja ģimene nav ieinteresēta bērna darbībās,tad darbībās,tad skola ir tā,kas saglabā dzīvu ģimenes vērtību
M.Skatkins uzsver, ka bērna personības veidošanās notiek mācību darbības procesā [16.,120].
Mūsdienās viss mainās, pilnveidojas, attīstās tehnika, saskarsme un kontaktēšanās veidi,- internets, telefoni u.c, tāpēc ir svarīgi noskaidrot, kā skolas pirmajos gados tiek attīstītas skolēnu sociālās prasmes, un vai viņi būs gatavi pāriet un pieņemt jaunus izaicinājumus, ko dzīve tiem piešķir. Lai arī viss mainās, un iet uz priekšu, nemainīga paliek sabiedrība, kurai vienmēr ir bijusi svarīga cilvēciskā attieksme vienam pret otru [14., 89].
Savā zinātniski pētnieciskajā darbā centīšos aplūkot un saprast, ko dod sociālās prasmes sākumskolas vecuma bērniem, izprast to nozīmi un nepieciešamību bērnu ikdienas dzīvē.
Darba mērķis: izpētīt sociālo prasmju attīstību sākumskolā.
Darba uzdevumi: 1. Iepazīties ar sākumskolas (6-11 g.) vecumposma īpatnībām sociālo prasmju attīstībā.
2. Raksturot sociālo prasmju attīstību.
3. Izpētīt sociālo prasmju attīstību sākumskolā.
4. Apkopot un analizēt iegūtos rezultātus.
Izmantotās pētniecības metodes:
1. Literatūras analīze.
2. Anketēšana.
3. Informācijas analīze.
Pētījuma bāze: Rīgas 84. vidusskolas 4. klases skolēni.
Darba struktūra: darbs sastāv no ievada un 5 daļām.
Pirmajā daļā tiek raksturots sākumskolas vecuma posms (6-11.gadi), būtiskākās šī vecuma iezīmes.
Otrajā daļā tiek skaidrots sociālo prasmju teorētiskais jēdziens, apkopoti dažādu zinātnieku viedokļi.
Trešajā daļā tiek skaidrota ģimenes nozīme bērna sociālo prasmju attīstībā.
Ceturtajā daļā ir apkopotas un raksturotas pētījumā izmantotās metodes.
Piektajā daļā ir pētījums par sociālajām prasmēm Rīgas 84. vidusskolā.
…