Jau ievadā tika norādīts, ka šī brīža finansiāli ekonomiskās krīzes apstākļos Latvijā ir īpaši saasinājušās sociālās problēmas, kas savukārt ir radījis nepieciešamību lielāku uzmanību pievērst sociālo reklāmu izstrādei. Tomēr, lai varētu runāt par sociālās reklāmas specifiku, vispirms ir jādefinē sociālā problēma.
Lolita Vilka norāda, ka, balstoties uz tīri empīriskiem vērojumiem, šķiet, ka sociālās problēmas sakņojas pretrunā starp dzīves vajadzībām un to materializēšanās iespējām konkrētās dzīves darbībās, kas kalpo par resursu pamatu. Novērojumi vedina domāt, ka sociālās problēmas ir grūti risināmi, sarežģīti uzdevumi kopdzīvē, ko aktualizē tādu dzīves stāvokļu eksistence, kuri pēc savas dabas ir pretrunā ar pašu kopdzīvi un degradē sistēmu1.
Literatūrā pastāv vairāki sociālo problēmu skaidrojumi. Autore sniegs ieskatu dažos no tiem.
Sociālas problēmas ir apstākļi starp cilvēkiem un viņu apkārtējo vidi, kas noved līdz sociālai reakcijai, pārkāpjot vērtības, sabiedriskās normas, rada emocionālu vai ekonomisku resursu zaudējumus. Sociālās problēmas ietver sevī noziedzību, sociālo nevienlīdzību, nabadzību, rasismu, narkomāniju, ģimenes problēmas, nepareizu ierobežoto resursu sadali utt.2
Sociāla problēma ir problēma, kas kopīga noteiktai cilvēku grupai un kas rodas no tādām cilvēku attiecībām, kā arī attiecībām starp personu un vidi, kuras neiekļaujas vispārpieņemtu normu un uzskatos.3…