Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:970599
 
Author:
Evaluation:
Published: 09.11.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 3 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Simboliskais interakcionisms    3
  Lomu teorija    4
  Sociālās apmācības teorija    6
  Sociālās apmaiņas teorija    8
Extract

Simboliskais interakcionisms ir viena no tām produktīvākajām un ietekmīgākajām sociālās psiholoģijas teorijām, kas attīstījās socioloģija gultnē. Šajā teorijā sociālā interakcija tiek saprasta kā komunikācija starp cilvēkiem, kuras laikā indivīdi apmainās ar simboliem. Simboli ir nosacītas zīmes (valoda, žesti, mākslas tēli, kartes, shēmas, formulas u.c.), kuras pārstāv citus daudzveidīgus tēlus, saturu, attiecības, tātad – tām ir nozīme. Pēc interakcionisma pamatlicēja Herberta Mīda domām, simboli ir specifiska cilvēku komunikācijas iezīme. Simboli un to nozīmes ir vispārināta forma, kādā indivīds atspoguļo sociālo pieredzi, kas iegūta kopīgas darbības un saskarsmes procesā un realizējas cilvēku darbības shēmās, sociālajās lomās, normās, vērtībās. Ar nozīmju palīdzību cilvēka apziņā rodas priekšstati par apkārtējo pasauli, citiem cilvēkiem un pašam par sevi. Katra cilvēka nozīmju sistēma ir unikāla, kaut arī vienas kultūras cilvēkiem eksistē kopīga nozīmju sistēma, kura tomēr tiek individuāli subjektīvi interpretēta. Individuālā nozīmju sistēma ietekmē indivīda kognitīvos procesus (uztveri, domāšanu, atmiņu u.c.) un viņa jūtas, attieksmes un sociālo uzvedību.
Simboliskais interakcionisms balstās uz trim pamattēzēm.
1.Cilvēku rīcība, izturēšanās, mijiedarbība ar citiem cilvēkiem un objektiem ir atkarīga no to nozīmes konkrētajiem cilvēkiem. Nozīmes ir subjektīvas, un novērotājs no malas nekad nevar būt simtprocentīgi pārliecināts, ka pareizi ir interpretējis un sapratis otra cilvēka rīcību. Piemēram, redzot, ka kāds cilvēks skūpsta otru, jūs varat nodomāt, ka tā ir īpašas labvēlības izpausmes, bet īstenībā tas var izrādīties „Jūdas skūpsts”.
2.Nozīmes ir sociālās interakcijas produkts. Nozīme nepiemīt cilvēkiem vai objektiem, nozīme neizdomā indivīds viens pats savā galvā. Nozīme ir sociāls produkts, kas izriet no cilvēku savstarpējās mijiedarbības vai mijiedarbības ar objektiem (piemēram, grupām, sociālām institūcijām, teorētiskām sistēmām u.c.). Iebraukuši pirmoreiz svešā valstī, jūs jūtaties vientuļi un atsvešināti. Aizbraucot trešo reizi, kad šajā zemē jums jau ir parādījušies draugi un paziņas, jūs jūtaties daudz labāk. Valsts vairs neliekas sveša un vienaldzīga, drīzāk pazīstama un draudzīga. Nozīmi veido cilvēka pieredze konkrētā situācijā un viņa reakcija, attieksme pret šo pieredzi.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register