Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:631881
 
Author:
Evaluation:
Published: 27.04.2017.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 32 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    3
1.  SOCIĀLO TĪKLU JĒDZIENS UN GALVENĀS FUNKCIJAS    5
1.1.  Sociālo tīklu veidi un pielietojums    6
1.2.  Sociālo tīklu popularitātes fenomens    9
2.  SOCIĀLIE TĪKLI KĀ PAŠPREZENTĀCIJAS INSTRUMENTS    11
3.  SOCIĀLO TĪKLU IETEKME UZ SAVSTARPĒJO KOMUNIKĀCIJU    14
  SOCIĀLO TĪKLU VIDĒ    17
4.1.  Priekšrocības iepazīstoties tiešsaistē    18
4.2.  Sociālo tīklu loma dažādos attiecību posmos    19
4.3.  Lietotāju pieredze iepazīstoties tiešsaistē    22
  NOBEIGUMS    25
  KOPSAVILKUMS    28
  IZMANTOTO AVOTU UN LITERATŪRAS SARAKSTS    29
  PIELIKUMS    32
Extract

NOBEIGUMS
Iesoļojot informācijas laikmetā, cilvēce ir piedzīvojusi būtiskas izmaiņas, šo izmaiņu rezultātā ir mainījusies ne tikai praktiskā sadzīve un rūpniecība, bet arī starpindivīdu komunikācija. Šodien var droši apgalvot, ka pastāv divas sabiedrības – reālā, ar ko ikviens sastopas ikdienā darbā, mājās un uz ielas, un virtuālā – tā, kura atklājas ielogojoties savā sociālo tīklu profilā. Abas šīs sabiedrības pēc būtības veido vieni un tie paši indivīdi, tomēr tās ir dažādas – atšķiras gan uzvedības normas, gan komunikācijas formas.
Atkarībā no lietotāja izraudzītā sociālā tīkla veida un lietošanas mērķa mainās veids, kā persona sevi prezentē tiešsaistes vidē. Pētnieki noteikuši, ka veiksmīgas pašprezentācijas pamatā ir spēja atrast balansu starp Vēlamo un Patieso “es”. Veidojot profilu sociālajos tīklos, cilvēki cenšas savdabīgi “uzlabot” oriģinālu. Par motīvu šādai rīcībai bieži kalpo vēlme iekļauties noteiktā sabiedrībā un/vai gūt atzinību citu sabiedrības locekļu acīs. Tāpat novērots, ka cilvēki bieži cenšas paspilgtināt kādas sava rakstura iezīmes, kas pašam indivīdam šķiet izceļamas, taču reālajā dzīvē nav tik uzkrītošas.
Šeit būtu pievienojams arī negatīvais aspekts – tā kā tīkla lietotājs var brīvi izpausties savā pašprezentācijā, šī informācija var būt gan tīši, gan netīši maldinoša. Sevišķi veidojot jaunas attiecības ar sociālo tīklu starpniecību, jāpatur prātā izrietošie riski, ka melot var ikviens un atkarībā no sociālā tīkla veida un tajā atrodamā informācijas daudzuma, vienmēr būtu nepieciešams kritiski izvērtēt informāciju, kas tiek sniegta mazpazīstamai personai, par kuras patieso identitāti nav iespējams pārliecināties.
Uzturot alternatīvo “es” tiešsaistes vidē, mainās arī komunikācijas veids un forma. Pirmkārt, izteikti bieži parādās netiešā komunikācija – iespēja paust savu viedokli ar tādu funkciju palīdzību kā, piemēram, like un share. Šādas darbības rada atgriezenisko jeb feedback efektu nodrošinot sociālo tīklu lietotājam nepieciešamo uzmanības devu no sabiedrības puses, liekot justies kā pamanītam sabiedrības loceklim.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −8,48 €
Work pack Nr. 1360471
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register