Jau 1930. gadā Āfrikā notika pirmais Sahāras rallijs – “Vidusjūra – Nigērija”. Sākoties otram pasaules karam šīm sacensībām tika pielikts punkts. Šis apvidus tika izmantots militārvajadzībām. Šajā laikā parādijās arī pirmie 4x4 automobiļi. Pēc otrā pasaules kara tika organizēts pirmais transkontinentālais āfrikas rallijs – “Alžīra – Keiptauna”. Šīs autosacīkstes notika no 1950. līdz 1971. gadam, kur, lai sasniegtu ātrumu rekordus, dalību ņēma automobiļu ražotāji Peugeot, Ford, Fiat, Delahaye, Renault u.c. Brāļi Marro (1982.gada Dakāras rallijreida uzvarētāji), startējot ar R 12-Gordini autmobili, sasniedza rekordu distanci veicot 8 dienās un 18 minūtēs ar vidējo ātrumu 71.96 km/h. Turpinoties autobūves attīstībai, attīstījās arī 4x4 jeb pilnpiedziņas automobiļu būve.
1974. gadā Žanam Klodam Bernāram radās ideja izveidot āfrikas ralliju priekš pilnpiedziņas automobiļiem, kur būtu jāšķērso grūti pārbraucams apvidus. Tā maršruts bija “Abidžāna – Nīca.” Ar to tad arī sākās modernā rallijreidu ēra.…