-
Sporta metodika
Izpausmju formas ar pieļaujamo apjomu un intensitāti.
Izturība:
Vispārējā
Speciālā:
1.ātruma
2.spēka
3.koordinācijas
aerobā – noris slodzes apstākļos ar skābekļa līdzdalību (netrenēti cilvēki skābekļa patēriņa max režīmā spēj strādāt 10 – 12 min, bet trenēti pat 1,5 – 2 h)
anaerobā – noris slodzes apstākļos bez skābekļa līdzdalības.
1.alaktātā izt. - * intensitāte – 95 % no max
* slodzes ilgums no 3 – 8 līdz 5 – 10 sek.
* atpūta – starp atkārtojumiem 2 – 3 min, star sērijām 15 – 20 sek.
2.laktālā izt. - * intensitāte – 90 – 95 % no max
* slodzes ilgums no 20 sek līdz 2 min.
* atpūta – 2 – 8 min.
Spēks:
maksimālais – spēka potenciāls.
Ātrspēks:
* ātrais spēks – raksturo muskuļu spēju ātri realizēt kustību bez pretestības
* eksplozīvais: # starta – muskuļa spēja ātri sasniegt lielu darba piepūli pašā sasprindzinājuma sākumā, t.i., līdz brīdim, kad piepūle sasniegs pārvietojamās masas lielumu.
# paātrinošais – muskuļa spēja sasniegt max ārējo spēku muskuļu sasprindzinājuma gaitā vai koncentrācijas gaitā.
* reaktīvais – izpaužas, izpildot jaudīgo piepūli uzreiz pēc muskuļu mehāniskās izstiepšanas.
Spēka izturība:
1. statiska
2. dinamiskā
Vislabāk sp.stundā (6min. skrējiens, treniņos-30min.Var izmantot šķ.j. aerobā-pēc 3min, mērenas un vidējas intensitātes zonās. Minimālias- 5.min.-skrējiens, palēcieni, šķ. j.
-absolūtais(atkrīt sporta stundās), max(atkrīt sporta stundās), relatīvais(visi vingr. jebkurai muskuļu grupai-apļa treniņš), specifiskais(atkrīt sporta stundā), ekspluzīvais(palēcieni).
Ātrums:
Kustību reakcijas ātrums – ir iedzimta īpašība, ko nosaka latentā (slēptā) perioda ilgums no signāla saņemšanas brīža līdz kustības sākumam (0,15 – 0,24 sek.)
Jaunpiedzimušā, zīdaiņa, bērna fiziskās spējas.
1)Jaunpiedzimušais(1-10dienām)-līšana, kliegšana
-reflekso sistēmu attīstība
- nostiprināt veselību, izmantojot dabas un higiēnas produktus
2)Zīdainis(10d.-1gads)- saliec un iztaisno bērna rokas un kājas
-uzvilkt bērnu augšā aiz rokām
- brauc ritenītī ar kājām
-sist plaukstas
-velšanās
-rāposana pēc priekšmeta
Uzdevums sportā:attīstīt bērna muskulatūru(it sevišķi sīko), veicināt pasīvas „ES” emocijas.
3)Agrā bērnībā –velšanās
-apsēšanās, piecelšanās
- lēnām iet, pieliekties
- iet atmuguriski
-spēlēt čuskas, staip.īties pa grīdu
-lēkāt mūzikas pavadījumā
-griezties riņķī
-ejot sist plaukstas
-atdarināt dzīvniekus
- spert bumbu
Uzdevums sportā:attīstīt kordināciju, ritma izjūtu
Vingrinājumi zīdainim
1)Šūpuļtvēriens-kā labāko nēsāšanas pozu spciālisti iesaka šūpūļtvērienu. Viena roka atrodas zem zīdaiņa pakauša, otra zem celīša, kurus paceļ nedaudz augstāk. Tā būs laba gāžu profilakse, droša pozajo pastāv vismazākā iespēja kļūdīties. Šūpuļtvērienu vislabāk izmanto bērna mierināšanai. Taisnu muguru, mamma līgani veic dziļus pietupienus. Var liegi šūpoties uz sāniem . Bērns neraudās, bet būs nemierīgs, izjutīs diskomfortu.
2)Vingr. uz vēdera- Viena roka zīdainim zem padusēm, otra izvērta starp kājiņām. Plauksta balsta vēderiņu un apakšējās ribas. Rada bērnam stabilitātes sajūtu, labāk izjūt savu ķermeni, vieglāk turēt galvu.
3)Vingr. sāniski- Zīdaiņa mugura pret mammas krūtīm. Vien mammas roka apņem bērnu ap krūtīm, otra izvērta strap kājiņam.…
aprakstītas fiziskās izpausmes formas, to attīstīšana, slodzes dozējuma shēma, vērtēšana skolā, bērna fiziskās īpašības dažados vecumposmos,šķēršļu josla, vingrinājumi to attīstīšnai, apļa treniņi, pulsa līknes, utt.
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Svarcelšana iesācējiem. Klasisko vingrinājumu apmācības metodika
Research Papers for university27
-
Traumatisms sporta vingrošanā
Research Papers for university2
-
Vērtējums un pašvērtējums sporta stundās sākumskolā
Research Papers for university22
Evaluated! -
Sporta skolotāja diplomprojekts
Research Papers for university40
-
Traumas sportā
Research Papers for university5