-
Sporta skolotāja kvalifikācijas diplomdarbs
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 4 | |
1. | Gatavošanās pedagoģiskajam procesam mācību priekšmetā sports | 7 |
1.1. | Rīgas Pilsētas 47. vidusskolas izglītības programmas raksturojums | 7 |
1.2. | Sporta skolotājam nepieciešamā dokumentācija un ieteicamais literatūras saraksts | 8 |
2.1. | Audzināšanas stundas pasākums | 13 |
2.2. | Skolēnu pašvērtējuma analīze par pasākuma norisi | 17 |
3. | Drošas un izglītību sekmējošas vides raksturojums mācību priekšmetā – Sports | 19 |
3.1. | Drošības noteikumi sporta nodarbībās | 19 |
3.1.1. | Prasības slēgtajiem sporta laukumiem | 22 |
3.1.2. | Prasības atklātiem sporta laukumiem | 23 |
3.1.3. | Prasības sporta ierīcēm un inventāram | 23 |
3.1.4. | Skolotāju un skolēnu pienākumi atbilstoši sporta priekšmeta specifikai | 23 |
3.1.5. | Drošības noteikumi vieglatlētikas nodarbībās | 24 |
3.1.6. | Drošības noteikumi vingrošanas nodarbībās | 24 |
3.1.7. | Drošības noteikumi slēpošanas un slidošanas nodarbībās | 24 |
3.1.8. | Drošības noteikumi sporta spēļu nodarbībās | 24 |
3.1.9. | Drošības instrukcija pārgājienos | 25 |
3.2. | Pašvērtējums par uzdevuma teorētisko un praktisko izpildi | 25 |
4. | Radošā sporta stunda | 28 |
4.1. | Stundas uzdevumi | 28 |
4.2. | Rotaļu teorētiskais pamatojums | 28 |
4.3. | stundas uzdevumi | 29 |
4.3.1. | Mācīt senu (līdz 19.gs.) latviešu rotaļu | 29 |
4.3.2. | Mācīt modernu (21.gs.) spēli(+ dejas) | 29 |
4.3.3. | Kompleksi attīstīt fiziskās īpašības ar šķēršļu joslu | 30 |
4.4. | Vērtēšanas kritēriji | 31 |
5. | Vērtēšanas saturs, vērtēšanas kritēriji | 33 |
6. | Izstrādāta diplomprojekta pašvērtējums | 39 |
Lai pedagoga darbs vainagoties panākumiem, skolotājam un arī skolēnam ir jāzina tas fizioloģiskās īpatnības, kas raksturīgas pusaudža organismam. Skolotāja uzdevums ir tās saprotamā veidā izskaidrot pusaudzim.
Organisma augšanu un attīstību ietekmē ārējās vides apstākļi fizisks darbs. Sports veicina fizisko attīstību augšanu garumā, piebriešanu, bet pārslodze augšanu kavē. Fiziska slodze stimulē hipofīzes un dzimumdziedzeru funkciju, veicina dzimumbriešanu. Pilnvērtīgs uzturs vienlaicīgi ar fizisko slodzi augšanu paātrina. Iztrūkstot fiziskajai slodzei, bērns aptaukojas, tiek kavēta harmoniska organisma attīstība, normāla iekšējo orgānu darbība.
Sporta skolotājam, atbilstoši pamatizglītības standartiem, fiziskajā audzināšanā jāizglīto bērni šādā teorētisko zināšanu apjomā: jāzina vingrošanas, vieglatlētikas, slēpošanas, volejbola, basketbola, handbola un futbola (zēniem) sacensību noteikumu pamati. Kā arī pirmās palīdzības sniegšana sasitumu, sastiepumu, izmežģījumu, kaulu lūzumu, ģīboņa, asiņošanas gadījumos.
Ar šīm prasmēm skolotājam skolēnos jārada pozitīvais tēls – sporta nodarbību pozitīvais tēls. Mūsdienīgam skolotājam jābūt fiziski attīstītam, erudītam arī citās jomās, jābūt kādam vaļaspriekam, kas nav saistīts ar sportu, daudz jāstāsta par savu pieredzi, savām sporta un skolas gaitām, jābūt labā omā un jārunā ar pusaudžiem kā ar sev līdzīgiem, protams, ievērojot zināmas normas. skolotājam pašam pēc iespējas jāpiedalās sporta stundā kopā ar klasi.
Es kā topošais sporta skolotājs esmu gatavs sasniegt visus uzstādītos mērķus, bet tai pašā laikā turpinot pilnveidoties un iegūstot jaunas zināšanas. Jācenšas skolēniem stimulēt vērtību, jo man ir zināšanas, ko man sniegusi akadēmija un pats galvenais redzēt mūsu bērnus laimīgus un veselus.…
Sporta galvenā specifika skolā ir tāda, ka fiziskās aktivitātes daudzveidīgi ietekmē augošā organisma attīstību. Sporta stundās bērni ne tikai iegūst zināšanas, bet arī attīsta un pilnveido visas organisma funkcionālās sistēmas. Lai ieinteresētu skolēnus par sporta nodarbību nepieciešamību, viens no svarīgākajiem pamatnosacījumiem – jābūt nodrošinātai materiāli – tehniskai bāzei, kas ir pamats programmas „sports” apguvei. Otrs nosacījums – jārada pozitīvu iespaidu par savu veikto darbu, par tās nozīmīgumu priekšmeta apguvē jāpielieto spēles, rotaļas, jāveido darbs grupās. Izvēloties mācīšanas metodiskos paņēmienus vidusskolēniem, fiziskos vingrinājumus un slodzi, būtu jāņem vērā pusaudža organisma attīstības īpatnības
- Problēmas, kas rodas mācību darbā ar pedagoģiski ielaistiem bērniem un faktori, kas ietekmē skolotāja vērtējumu
- Sporta skolotāja kvalifikācijas diplomdarbs
-
Traumatisms sporta vingrošanā
Research Papers2 Sport, Fitness, Anatomy, Medicine and Hygiene
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Problēmas, kas rodas mācību darbā ar pedagoģiski ielaistiem bērniem un faktori, kas ietekmē skolotāja vērtējumu
Research Papers for university5
-
Traumatisms sporta vingrošanā
Research Papers for university2
-
Traumas sportā
Research Papers for university5
-
Sporta stundas konspekts
Research Papers for university2
-
Autogēnais treniņš sportā
Research Papers for university7
Evaluated!