-
Sportiskais automobilis BMW M6 Coupe
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
Izejas dati. Ražotāja dati | 4 | |
1.Daļa. | Motora ārējā ātruma jaudas un griezes momenta raksturlīknes | 7 |
2.Daļa. | Automobiļa teorētiskie ātrumi | 8 |
3.Daļa. | Vilces bilance | 9 |
4.Daļa. | Jaudas bilance | 11 |
5.Daļa. | Potenciālo ātrumu raksturlīkne | 12 |
6.Daļa. | Paātrinājumi uz horizontāla asfalta | 13 |
7.Daļa. | Automobiļa ieskriešanos ar maksimālo intensitāti uz asfalta | 14 |
8.Daļa. | Apstāšanās ceļš | 16 |
9.Daļa. | Bremžu spēku sadalījums pa asīm | 17 |
10.Daļa. | Bremzēšanas spēksno motora uz riteņiem pie visiem pārnesumiem | 18 |
11.Daļa. | Motora ārējā ātruma īpatnējā un stundas degvielas patēriņa raksturlīknes | 19 |
12.Daļa. | Motora slodzes raksturlīkne | 20 |
13.Daļa. | Motora degvielas patēriņa karte | 22 |
14.Daļa. | Motora īpatnējais degvielas patēriņšatkārībā no automobiļa ātruma | 23 |
15.Daļa | Automobiļa degvielas patēriņš l/100 km | 25 |
16.Daļa. | Automobiļa pārvietošanai nepieciešamā energija un degvielas patēriņš | 26 |
Literatūra | 27 |
Šis grafiks attēlo vilces spēkus dažādos pārnesumos atkarībā no automobiļa ātruma.
Šajā grafikā arī ir attēloti max vilces spēka līknes pie visiem pārnesumiem, gaisa pretestības spēks, saķeres spēki.
Tur, kur pretestības spēki šķērso vilces spēkus – ir maksīmālo ātrumu punkti dotajos ceļa apstākļos.
Izmantotās formulas:
Lai atrastu maksimālo vilces spēku atkarībā no ātruma pie visiem pārnesumiem izmanto teorētiskos ātrumus katrā parnesumā un aprēķina tam atbilstošo vilces spēka vērtību ; N
Pv= Me*uT*ηT/rk,
Kur Me- griezes moments
ηT- transmisijas lietderības koeficients.
uT - transmisijas pārnesum skaitlis
rk - riteņa kinētiskais rādiuss.
Lai varētu izrēķināt gaisa pretestību ir jāzin auto projekcijas laukums (f), gaisa pretestības koeficients (k) un kustības ātrums (V); N
Pg = k*f*v2,
kur k – vērtība tiek ņemta no grāmatas
f – ir augstuma un platuma reizinājums
v- ātrums
Rites pretestība ir atkarīga no auto masas un rites pretestības koeficienta konkrētajam ceļa segumam. Rites pretestības koeficienti tiek ņemti no grāmatas un tiem tiek piešķirts nosaukums pēc piederības konkrētajam segumam.
Pasf = asf*masa*9.81
Saķeres spēks (P) ir tāda maksimālā spēka vērtība, kādu vēl ir iespējams pārvadīt uz konkrētā seguma. Ja pārvadāmais spēks būs lielāks par saķeres spēku, tad riteņi izbuksēs.…
Saturs Ievads 3 Izejas dati. Ražotāja dati 4 1. Daļa. Motora ārējā ātruma jaudas un griezes momenta raksturlīknes. 7 2. Daļa. Automobiļa teorētiskie ātrumi. 8 3. Daļa. Vilces bilance 9 4. Daļa. Jaudas bilance 11 5. Daļa. Potenciālo ātrumu raksturlīkne 12 6. Daļa. Paātrinājumi uz horizontāla asfalta 13 7. Daļa. Automobiļa ieskriešanos ar maksimālo intensitāti uz asfalta. 14 8. Daļa. Apstāšanās ceļš 16 9. Daļa. Bremžu spēku sadalījums pa asīm 17 10. Daļa. Bremzēšanas spēksno motora uz riteņiem pie visiem pārnesumiem 18 11. Daļa. Motora ārējā ātruma īpatnējā un stundas degvielas patēriņa raksturlīknes 19 12. Daļa. Motora slodzes raksturlīkne 20 13. Daļa. Motora degvielas patēriņa karte 22 14. Daļa. Motora īpatnējais degvielas patēriņšatkārībā no automobiļa ātruma 23 15. Daļa Automobiļa degvielas patēriņš l/100 km. 25 16. Daļa. Automobiļa pārvietošanai nepieciešamā energija un degvielas patēriņš 26 Literatūra 27
- Bremžu iekārta
- Ritošā iekārta
- Sportiskais automobilis BMW M6 Coupe
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Bremžu iekārta
Research Papers for secondary school12
-
Ritošā iekārta
Research Papers for secondary school12
Evaluated! -
Streetrace un auto jaunumi
Research Papers for secondary school30
-
Sajūgs
Research Papers for secondary school4
Evaluated! -
BMW
Research Papers for secondary school7