Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:286647
 
Author:
Evaluation:
Published: 27.01.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 3 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Vispārīga informācija par Spāniju    3
2.  Spānijas biznesa sektors    5
2.1.  Biznesa sektors, biznesa organizācija un plānošana    5
2.2.  Biznesa vadība un kontrole    6
2.3.  Biznesa etiķete    8
2.4.  Komunikācijas veidi    9
2.5.  Uzvedība sabiedriskās vietās    10
2.6.  Ēšanas un dzeršanas etiķete    11
3.  Spānija kultūras ekspertu skatījumā    12
3.1.  Spānija Ričarda Luisa skatījumā    12
3.2.  Spānija Gērta Hofstedes skatījumā    12
3.3.  Spānija Edvarda Hola skatījumā    13
  Bibliogrāfisko norāžu saraksts    15
Extract

3.Spānija kultūras ekspertu skatījumā
3.1.Spānija Ričarda Luisa skatījumā
Ričards Luiss ir vadošais kultūru eksperts pasaulē. Viņš izskaidro nacionālo atšķirību ietekmi uz biznesa attiecībām, kā arī ir iedalījis 250 kultūras 3 lielos blokos – lineāraktīvās, multiaktīvās un reaģējošās kultūras. Pēc šī iedalījuma, Spānija pieder pie multiaktīvās kultūras bloka, kas ir lielākais no šiem 3 kultūru blokiem, jo tajā ietilpst apmēram 3500 miljoni visas pasaules cilvēku. Pie šīs kultūras piederošie cilvēki, tajā skaitā arī spāņi, ir ļoti runātīgi (pļāpīgi), un pārsvarā runā ātri, sarunas laikā bieži pārtrauc, viņi izrāda emocijas un lielākoties dara vairākas lietas vienlaicīgi. Šajā kultūras blokā ietilpstošie cilvēki bieži vien ir orientēti uz attiecībām un ikvienā situācijā meklē labumu – sakarus. Šajā blokā ietilpst ne tikai Spānija, bet arī Latīņamerika, Argentīna, Meksika, Itālija, Portugāle, Grieķija, Malta, Kipra, Krievija, Čīle, Slovākija, Brazīlija, Saūda Arābija, Irāna un Turcija.
3.2.Spānija Gērta Hofstedes skatījumā
Sociologs Gērts Hofstede ir veicis plašu pētījumu darbinieku vidū, kuri visi strādāja vienā multinacionālā korporācijā, bet 40 dažādās valstīs. G.Hofstede aprakstīja 4 dimensijas ( vēlāk pievienoja vēl piekto), kuras ļauj izprast un analizēt dažādas kultūras. Šīs 4 dimensijas ir:
1. Individuālisms pret kolektīvismu;
2. Varas atstatums/robeža
3. Izvairīšanās no neziņas/ nenoteiktības;
4. Vīrišķīgais pret sievišķīgo, veiksme karjerā pret dzīves kvalitāti;
5. Konfūcija dinamisms, ilgtermiņa pret īstermiņa orientācija.
Ja analizējam spāņus attiecībā uz 1.dimensiju, tad jāteic, ka spāņi lielākoties ir individuālisti, jo darba vidē valda sāncensība un neliela greizsirdība attiecībās ar kolēģiem, tāpēc ikviens darbinieks grib sevi pierādīt kā personība.
Spānijā varas robeža ir augsta, jo tipiska spāņu uzņēmuma darbinieki nekad neapšaubīs vadītāja pieņemtos lēmumus un izteiktos priekšlikumus. Kaut arī uzņēmumos notiek sapulces, tajās nediskutē par to, kura darbinieka priekšlikums ir labāks. Vadītājs izsaka savus priekšlikumus un sapulces mērķis ir panākt, lai pārējie darbinieki tam piekristu. Bieži vien arī sanāk tā, ka priekšniekam ir taisnība tikai tāpēc, ka viņš ieņem svarīgāku amatu nekā pārējie darbinieki, un viņi savu darbu dara tā, kā to vēlas priekšnieks. Spānijā amatam un stāvoklim sabiedrībā ir diezgan liela nozīme, spāņiem patīk dižoties ar saviem sasniegumiem.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register