Firmas stratēģiskais plāns nosaka, ko tieši firma ražos, un izklāsta šīs ražošanas uzdevumus. Pēc tam katram ražošanas veidam jāizstrādā savējie detalizējošie plāni. Ja ražošanā ietilpst dažas sortimenta grupas, dažas preces, markas un tirgi, tad katrai no pozīcijām jāizstrādā atsevišķs plāns. Tieši tāpēc mēs saduramies ar ražošanas plānu, preču izlaišanas plāniem, markas izstrādājumu izlaišanas plāniem un tirgus darbības plāniem. Visus šos plānus mēs apzīmēsim ar vienu terminu “mārketinga plāns”. Apskatīsim galvenās mārketinga plānu nodaļas un mārketinga budžeta izstrādes pakāpeniskos posmus.
1.1. KONTROLES RĀDĪTĀJU ZIŅOJUMS. Pašā plāna sākumā jābūt īsam ziņojumam par galvenajiem mērķiem un rekomendācijām.
Kontroles rādītāju ziņojums palīdz augstākai vadībai ātri saprast galveno plāna ievirzi. Pēc ziņojuma jāizvieto plāna nosaukums.
1.2. TEKOŠĀ MĀRKETINGA SITUĀCIJA. Pirmajā galvenajā plāna nodaļā apraksta mērķtirgus raksturu un firmas stāvokli šajā tirgū. Plāna sastādītājs apraksta tirgus pamatsegmentus, pasūtītāju vajadzības un specifiskos vides faktorus, kā arī apskata galvenās preces un nosaka konkurentus un sadales kanālus.
1.3. UZDEVUMI UN PROBLĒMAS. Izpētot ar preci saistītos riskus un iespējas, menedžeris var noteikt uzdevumus un atbilstošo problēmu loku. Uzdevumiem jābūt noformulētiem mērķu veidā, kurus firma vēlas sasniegt par plāna darbības periodu.
…