-
Stress
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 2 | |
1. | Stresa būtība | 2 |
1.1. | Stresa jēdziens, tā rašanās | |
1.2. | Stresa radītās pārmaiņas | |
Stresa ilgums | ||
1.2.1. | Stresa ietekme uz atmiņu | |
1.3. | Zinātnieku pētījumi par stresu | |
1.4. | Ziņa studentiem un skolēniem | |
2. | Stresa cēloņi | |
2.1. | Biežāk vērojamie stresori skolēnu vidū ir | |
3. | Stresa izpausmes | |
3.1. | Fiziskie simptomi | |
3.2. | Garīgie un emocionālie simptomi | |
3.3. | Spriedzes situācijās organismam raksturīgi trīs posmi | |
4. | Stresa pārvaldīšana | |
4.1. | Daži ieteikumi stresa samazināšanai | |
4.2. | Dažādu pētījumu rezultātā pārbaudītie stresa mazināšanas līdzekļi | |
4.3. | Kā atbrīvoties no stresa pirms eksāmena | |
Mācību plāna sagatavošana | ||
5. | Pētījumi par stresu Jelgavas Valsts ģimnāzijas skolēnu vidū | |
5.1. | Stresa cēloņi | |
5.1.1. | Stresori pamatskolas skolēnu vidū | |
5.1.2. | Visbiežāk minētie stresa cēloņi vidusskolas skolēnu vidū | |
5.1.3. | Stresa cēloņi Jelgavas Valsts ģimnāzijā | |
5.2. | Mūzika starpbrīžos | |
5.3. | Skolēnu psihiskais stāvoklis | |
5.3. | Māka saplānot savus darbus, izdarīt tos noteiktā laikā | |
5.4. | Skolēnu fiziskie simptomi | |
5.5. | Paaugstināts stress pirms svarīgiem notikumiem.Ar to saistītās veselības problēmas | |
5.6. | Nervozi ieradumi | |
5.7. | Kas būtu jāievēro skolas personālam, lai mazinātu stresu skolēnu vidū? | |
Secinājumi | ||
Izmantotā literatūra |
Es izvēlējos rakstīt zinātnisko darbu par stresu Jelgavas Valsts ģimnāzijas skolēnu vidū, jo uzturoties skolā, jau agrāk novēroju spriedzi un stresainas situācijas gan savā klasē, gan citās. Temats ir aktuāls, jo pārmērīgs stress rada ļoti negatīvu ietekmi uz veselību, kuru nevajadzētu sabojāt jau agrā jaunībā. Ar stresu ir jāiemācās cīnīties skolēniem, tomēr arī skolas personālam vajadzētu radīt apstākļus, kas iespējami novērstu sasprindzinājumu un nomierinātu skolēnus. To var panākt ar attiecīgu mūziku un telpu iekārtojumu, kā arī daudziem citiem līdzekļiem, kas minēti manā darbā.
Lai veiktu darbu, izmantoju literatūru no preses materiāliem, grāmatām un interneta.
Hipotēze:Ja skolēns mācās Jelgavas Valsts ģimnāzijā, tad viņam iespējams paaugstināts stresa līmenis.
Darba mērķis: Iepazīties ar stresa jēdzienu, izprast tā cēloņus, sekas un novēršanas ceļus. Noskaidrot skolēnu viedokli par stresa cēloņiem skolā, un stresa esamības līmeni Jelgavas Valsts ģimnāzijas skolēnu vidū.
Darba uzdevumi:
1.Veikt psiholoģijas literatūras analīzi un konspektus;
2.Anketēt 7.-12. klases skolēnus;
3.Izdarīt personīgos novērojumus;
4.Apkopot anketēšanas rezultātus, tos analizēt;
5.Izdarīt secinājumus.
Darba metodes:
1.Teorētiskā metode -
Teorētiskās literatūras izpēte, analīze
2.Empīriskā metode -
Anketēšana
3.Kontentanalīze
4.Statistiskā metode- datu apstrāde ar datorprogrammu MS Excel palīdzību.
Darbā ir 29 lpp, no kurām 22 lpp ir pamatteksts, 3 tabulas (Tab. 5.1.1.; 5.1.2. un 5.4.), kā arī ir pielikums, kas sastāv no anketas un 4 fotogrāfijām.…
plasa informacijas izklaste, viss par stresu..kas tas ir?kaa to uzveikt?
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Stress
Research Papers for secondary school15
-
Kas ir stress, un kā tas ietekmē mūsu veselību
Research Papers for secondary school7
-
Jūtas un emocijas. Stress
Research Papers for secondary school7
-
Stress
Research Papers for secondary school3
Evaluated! -
Stress
Research Papers for secondary school3