2. SECINĀJUMI
Pētījuma sākumā tika noteikt mērķis izpētīt iedzīvotāju viedokli par studenta sociālo statusu, kas veiksmīgi tika izdarīts. Kā arī tika izvirzīta hipotēze, ka sabiedrībā pieņemtā attieksme pret studentu sociālo statusu liek viņiem izjust diskomfortu vai negatīvu attieksmi pret sevi.
Redzot anketas rezultātus un izdarot novērojumu var daļēji noliegt hipotēzi, jo vairums studentu atzīst, ka izjūt pozitīvu attieksmi un vairums iedzīvotāju neizjūt īpašu nepatiku pret studentiem. Tomēr, kaut arī mazāk par pusi studentu ir sajutuši negatīvu attieksmi no iedzīvotāju puses, tā tomēr pastāv, par ko liecina negatīvo stereotipu daudzums. Būtībā izvirzītā hipotēze neattaisnojas, taču ir redzams, ka šāda attieksme pastāv, tātad arī problēma ir aktuāla, taču ne tik ļoti Rēzeknes Augstskolā.
Veiksmīgi tika veikti arī pētījuma uzdevumi, kuri parādīja, ka Rēzeknes Augstskolas studenti pārsvarā neizjūt negatīvu attieksmi no pārējo iedzīvotāju puses un lielākoties neizjūt diskomfortu salīdzinājumā ar strādājošajiem, taču ir uztraukti par to vai paši spēs atrast darbu. Jaunāki studenti, proti, no 18-20 gadiem vairāk ir sastapušies ar negatīvu attieksmi no iedzīvotāju puses. Iedzīvotāju attieksme pret studentiem izriet no viņu personīgās pieredzes, taču pārsvarā tā ir pozitīva. Iedzīvotāji vecumā līdz 40 gadiem ir pozitīvāk noskaņoti pret studentiem nekā pēc 40 gadiem. Iedzīvotāji ir vairāk tendēti uz to, lai izteikt savu viedokli studentiem un jauniešiem kopumā, kā arī nodrošina saviem bērniem diezgan plašas attīstības iespējas.Visbiežāk sastopamie stereotipi gan iedzīvotāju, gan studentu vidū ir negatīvi un balstās uz to, ka studenti neko nedara un ir liekēži, kā arī mācās maz vai tikai pirms sesijām. Pozititīvie stereotipi kopumā bija par to, ka studenti ir radoši, jautri, atrakstīvi un komunikabli. Tas parāda to, ka viņi ir sabiedrības virzītāji, dzinējs, kurš neļauj iestāties sabiedrības stagnācijai. Tieši studenti veidos nākamās sabiedrības bāzi, tāpēc iedzīvotāju attieksme pret viņu sociālo statusu ir būtiski svarīga. Protams, absolūti pozitīva attieksme pret studentiem ir utopija, taču arī pilnīgi negatīva attieksme novedīs pie sabiedrības degradēšanās.
Rezultāta visi pētījuma sākumā izvirzītie uzdevumi un mērķi ir sasniegti un iegūti pozitīvi dati, kas daļēji noliedz izvirzīto hipotēzi, taču jau ir parāda iezīmes tam, ka iedzīvotāju vidū vairāk pastāv negatīvo stereotipu.
…