-
Studentu atkarība no datorspēlēm
Research Papers13 Computers, Consumer Electronics, Psychology
| Nr. | Chapter | Page. |
| Rezumējums | 3 | |
| Atkarība | 4 | |
| Datoratkarība | 4 | |
| Virtuālā vide | 4 | |
| Online spēles | 5 | |
| Datorspēļu atkarība | 5 | |
| Metodes apraksts | 6 | |
| Rezultāti | 7 | |
| Secinājumi | 12 | |
| Literatūras saraksts | 14 | |
| Pielikums | 15 |
Daudzu jauniešu dzīve mūsdienās praktiski vairs nav iespējama bez interneta, mobilā telefona, datorspēlēm – vienu vārdu sakot – tehnoloģijām. Procesu atkarību ir jauns atkarību veids, kurš ir pārlieku saistīts ar jaunajām tehnoloģijām. Šie procesi izraisa atkarību cilvēkos tieši tādēl, ka šie procesi rada pozitīvas emocijas, kuras nerodas ikdienas dzīvē ar līdzcilvēkiem. Tieši tādēļ cilvēki arvien vairāk laika pavada čatojot, spēlējot spēles, sūtot sms – nespēdami bez tā vairs dzīvot („Procesu atkarība” 1.r.).
Attīstoties mūsdienu tehnoloģijām, nav noslēpums, ka gandrīz katrā mājā ir dators, kas rada jaunu sabiedrības veidu – informācijas sabiedrību („Azartspēles un jaunās tehnoloģijas” 2.r.). Datori kļūs ne tikai par nozīmīgiem palīgiem cilvēku dzīvē, bet aizrautīgi tos izmantojot, piemēram, spēlējot datorspēles, cilvēks tiek pakļauts, pašam nezinot, lielam riskam – kļūt atkarīgam. Ja cilvēks kļūt atkarīgs un pārlieku spēlē datorspēles, virtuālā vide var kļūt par dominējošo viņa dzīvē – mācības, darbs un visa dzīve var tik pamesta novārtā.
Datoratkarība
Pēc starptautiskās slimību klasifikatora ICD-10 atkarības sindromu var iedalīt simptomu grupā, kurai raksturīgi uzvedības, kognitīvi un somatiski simptomi, kas tipiski radušies izraisot stipru ietekmi pēc vajadzības lietot datoru un grūtībām paša spēkos kontrolēt tā lietošanu („Atkarība” 1 – 6r.).…
Pētījuma mērķis ir: noskaidrot vai studenti vairāk izvēlas pavadīt brīvo laiku spēlējot datorspēles, nekā mācoties, vai pildot mājasdarbus. Ir diezgan skaidrs, ka dators studentiem ir neatņemama sastāvdaļa mācībām, bet vai tas, vai viņi vairāk pavada laiku pie datora spēlējot spēles, nevis meklējot informāciju, vai mācoties. Domāju, ka mans pētījums varētu būt noderīgs, lai uzzinātu cik liela daļa studentu izvēlas spēlēt spēles tad, kad ir jāpilda kāds mājasdarbs vai jāmeklē informācija. Lai izpētītu to, ko studenti vairāk izvēlas, izveidoju aptauju, kuru nosūtīju studentiem. Galvenais lūzuma punkts aptaujā ir jautājums vai Jūs spēlējat datorspēles, kas atlasa vajadzīgo mērķauditoriju un parāda, kāda ir studentu attieksme. Veicot savu darbu secināju, ka lielākā daļa studentu izvēlas tomēr mācīties, nevis spēlēt spēles. Vairāk kā 60 % studentu atzina, ka izvēlas tomēr studēt. Atslēgvārdi: studenti, atkarība, datorspēles, dators
-
Datorspēļu ietekme uz cilvēku
Research Papers7 Psychology, Anatomy, Medicine and Hygiene, Computers, Consumer Electronics
- Pusaudžu krīze
-
Studentu atkarība no datorspēlēm
Research Papers13 Computers, Consumer Electronics, Psychology
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Vajadzības jauniešu vecumposmā, vadoties no A.Maslova izstrādātās vajadzību hierarhijas
Research Papers for secondary school26
-
Vairāk lietoto tīkla operētājsistēmu analīze un praktiskais izmantojums
Research Papers for secondary school43
-
Mobilais tālrunis/viedtālrunis - izglītojamo izklaides rīks mācību procesā
Research Papers for secondary school39
-
Atvērtā pirmkoda interneta protokola telefonijas risinājums mazos un vidējos transportēšanas uzņēmumos
Research Papers for secondary school26
-
Jauniešu azartspēļu atkarības rašanās iemesli
Research Papers for secondary school18

