SECINĀJUMI
Referāta ietvaros tika iegūti sekojoši secinājumi:
• Sukot jeb Būdiņu svētki VD aprakstīti, kā svētki, kas ir ļoti svarīgs, un noslēdzošais posms ebreju tradicionālās gadskārtas reliģisko svētku ķēdē, un tie sākas piecas dienas pēc Jom Kipur.
• Sukot svētkus var uzlūkot arī kā “svētceļojuma” svētkus, jo to laikā liela tautas daļa devās svētceļojumā uz templi Jeruzalemē.
• Sukot svētki atgādina par vienu no nozīmīgākajiem notikumiem Izraēla tautas vēsturē: tiek pieminēti 40 gadu ilgie klejojumi tuksnesī pēc iziešanas no Ēģiptes. Līdz ar to svētku norise ir viegli saprotama: tiek būvētas būdiņas, kurās uzturēties svētku laikā, atdarinot tās, kādās izraēlieši dzīvoja tuksnesī pēc aiziešanas no Ēģiptes.
• Kā otrs aspekts Sukot svētkiem ir pateicības izteikšana par bagātīgo ražu, līdz ar to saprotams, ka dažos kibucos Sukotu atzīmē kā ražas svētkus.
• Sukot ir uzlūkojami ne vien kā ikgadēji svētki, bet vienlaikus tiem ir arī simboliska nozīme, kas varētu komunikācija ar Dievu.
• Jāsecina, ka svētku kontekstā nozīmīga ir astotā diena - Šmini-Aceret. Šī astotā diena tiek uzskatīta par jauniem svētkiem, un tos sauc par astotās dienas sapulci. Šī diena veltīta lūgšanām par lietu un mirušo pieminēšanai.
• Kopumā var teikt, ka Sukot svētkiem, kopā ar Pesah un Nedēļu svētkiem, ir milzīga nozīme ebreju tautas pašidentifikācijā un vēstures apzināšanā.
…