Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:340329
 
Evaluation:
Published: 28.12.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 6 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    2
1.  Televīzijas efekti un kritika    3
2.  Pieaugšana ar televīziju: kultivācijas perspektīva    5
3.  Televīzija kā atkarība    7
4.  Pētījuma pamatojums    8
5.  Pētījuma rezultāti, datu analīze un secinājumi    9
  Izmantotā literatūra    13
  Pielikumi    14
Extract

Šādus iegūtos pētījuma rezultātus varētu izskaidrot ar to, ka televīzija vairs nav galvenais izmantojamais medijs. Šobrīd ir milzīgi liela masu mediju izvēle sākot ar drukātajiem laikrakstiem, turpinot ar televīziju un radio un beidzot ar dažāda tipa un žanra interneta medijiem. Protams, atzīstu, ka mans pētījums nav uzskatāms kā visaptverošs un pilnīgi skaidrojošs, jo pilnīgai TV lomas noskaidrošanai ģimenes dzīvē nepieciešams plašāks pētījums ar vairāk jautājumiem. Šajā gadījumā pētījuma plašumu ierobežoja interneta aptauju vietnes www.visidati.lv piedāvātās bezmaksas iespējas. Izmantojot portāla maksas pakalpojumus būtu iespējams veidot anketu ar lielāku jautājumu skaitu, plašāku respondentu loku un rastos iespēja arī apskatīt katra respondenta individuālo anketu. Katras atsevišķās anketas izpēte palīdzētu noskaidrot ne tikai kopējo ainu par televīzijas izmantošanas paradumiem ģimenēs, bet arī atklāt katram indivīdam piemītošās ieražas televīzijas skatīšanā un izmantošanā. Apkopojot pētījumā iegūtos datus secinu, ka televīzijas loma ģimenē nav tik liela, kā to varētu gaidīt. Kā izrādās, televīzijas skatīšanās nav galvenais strīdus ābols ģimenēs un pat, ja strīdi rodas, tos iespējams atrisināt mierīgā veidā vienojoties par visām pusēm pieņemamajiem televīzijas skatīšanās paradumiem. Arī televizora aparāta visbiežāk norādītā atrašanās vieta norāda uz to, ka televizoram varbūt arī tiek ierādīta centrālā vieta mājsaimniecības telpās, proti, viesistabā, tomēr tas nebūt nenozīmē, ka televīzijai tāpēc ir arī centrālā loma ģimenē. Manuprāt, gadījumos, kad televizors novietots guļamistabā un/vai sanitārajās telpās, televīzijai ir lielāka loma ģimenē, jo tas norāda uz to, ka indivīdi nespēj iztikt bez televīzijas telpās, kuras paredzētas citām nodarbēm. Tas, ka respondenti, kuriem ir bērni norādījuši, ka viņu bērni vai nu neskatās televīziju vai skatās to tikai noteiktu laika posmu apzīmē to, ka ģimenes vecākie locekļi ir gatavi veltīt laiku bērnu sociālo iemaņu attīstīšanai un dzīves/pasaules uzskatu veidošanai citos veidos, televīzijai atvēlot salīdzinoši maznozīmīgu lomu.
Kopumā, izvērtējot savā mazajā pētījumā iegūtos datus, secinu, ka TV loma ģimenē pētnieku vidū ir pārspīlēta. Šādus iegūtos datus var skaidrot ar dažādiem faktoriem, kas, manuprāt, ir tālākas izpētes vērti. Tomēr galvenais secinājums ir tāds, ka mediju efektu pētījumos 21. gadsimtā pētniekiem vērtīgāk būtu pievērsties tieši interneta medijiem. Kāpēc interneta medijiem? Tāpēc, ka pakāpeniski palielinās tieši tā sabiedrības daļa, kas vairāk lieto internetu kā savu galveno mediju, jo internets tagad ir pieejams ne tikai sēžot mājās pie sava lielā galda datora, bet arī esot kafejnīcā, parkā vai jebkur citur internetam piekļūstot ar klēpjdatora, planšetdatora vai pat mobilā telefona palīdzību. Televīzija uz interneta fona paliek otrajā plānā.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,48 €
Work pack Nr. 1318636
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register