Tirdzniecība ir viens no senākajiem darbības veidiem, kas attīstījās līdz ar preču ražošanu un senatnē tika realizēts maiņas procesā, ko šobrīd mēs pazīstam kā bartera darījumus. Tirdzniecības uzdevums ir nogādāt patērētājam vai pircējam vajadzīgo preci vajadzīgajā daudzumā un kvalitātē īstajā laikā un par vēlamo cenu. Šajā procesā iesaistītie tirgus dalībnieki- ražotāji, tirgotāji un patērētāji. Tirgus dalībniekiem ir nepārtraukti jāpielāgojas mainīgajai videi vēlmēm un vajadzībām.
Veiksmīga uzņēmējdarbība nav iespējama bez dziļas un objektīvas uzņēmējdarbības vides un to ietekmējošo faktoru izpētes. Mūsdienās nav problēma saražot preci un piedāvāt preci. Mūsdienās ir problēma pārdot preci patērētājam.
Tiešā kontaktā ar patērētāju ir preču tirgotājs. No tā cik labi tirgotājs izprot patērētāja intereses un māk novērtēt viņa vajadzības ir atkarīga viņa veiksme un labklājība.
Svarīgi ir saprast , kādi būs kritēriji, pēc kuriem tirgus atsijās veiksmīgākos no konkurētspējīgākiem. Veiksmīgākie un konkurētspējīgākie būs tie uzņēmēji, kuri efektīvi un racionāli spēs izmantot visus iespējamos uzņēmējdarbības resursus. Tikai katra atsevišķa resursa efektīva izmantošana dod būtisku ieguldījumu kopējā resursu izmantošanas efektivitātē.
Ka viens no svarīgākiem uzņēmējdarbības resursiem ir telpa. Ar resursu- telpa mēs saprotam tirdzniecības vietas vai veikalus un tāpēc apskatīsim šo būtisko uzņēmējdarbības resursu sīkāk.…