Līdz ar tēla veidošanu pilsētas un organizācijas iegūst savu seju. Strādāt pie tēla nozīmē cīnīties par prestižu sabiedrībā. Mūsdienām raksturīgā publisko vērtību sensibilitāte liek pilsētu organizācijām daudz vairāk nekā agrāk iekļaut savos plānos sabiedrības vērtību kodeksu. Modernā tirgus mainīgajos informācijas nosacījumos pieaug tēla kā stabilizējošas navigācijas sistēmas loma. Tas sniedz darbības, orientācijas un lēmuma pieņemšanas drošību.
Mūsdienās, lai pilnveidotu un uzlabotu pilsētas vai pagasta tēlu daudzās vietās tiek izmantots pilsētas mārketings. Pasaulē jau pirms vairāk nekā divdesmit gadiem mārketingu sāka izmantot veidojot pilsētu tēlus, iekšējo, lai iedzīvotāji varētu lepoties ar savu pilsētu, valsti, utt., un ārējo, lai piesaistītu tūristus un investorus savai pilsētai un iegūtu papildus finansu līdzekļus. Deviņdesmito gadu beigās arī Latvijā parādījās pilsētas, kuras savu attīstību sāka plānot ar mārketinga palīdzību, viena no šādām pilsētām ir Ventspils, kur pilsētas mārketings tiek veidots jau vairāk nekā piecus gadus. 2004. gadā ar Pasaules Bankas atbalstu Latvijā ar pilsētas mārketingu sāka nodarboties astoņas pilsētas no visiem Latvijas reģioniem, taču daudzās pilsētās vēl joprojām attīstības plāni tiek veidoti šaurā darbinieku lokā. Mārketinga principi un metodes tiek lietotas, lai paaugstinātu pilsētas pievilcību un dzīvotspēju tūristiem, biznesa investoriem un pastāvīgajiem iedzīvotājiem. Pēdējo piecu gadu laikā arvien lielāku nozīmi pilsētu ekonomikā un mārketingā ieņem ar tūristu apkalpošanu saistītie, kā arī kultūras, sporta un izglītības pakalpojumi.
Daudzās mūsdienu organizācijas ir skaidri izteikušas savus mērķus nākotnei un izvirzījušas prioritātes. …