-
Temperamenti
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | ||
1. | Temperamenta jēdziens | |
2. | Temperamenta veidi | |
2.1. | Melanholiskais tips | |
2.2. | Flegmatiskais tips | |
2.3. | Holeriskais tips | |
2.4. | Sangviniskais tips | |
Nobeigums | ||
Izmantotā literatūra |
Latvijas vēsturē 21. gadsimts ir „ienācis” ar datoriem, modernām informācijas tehnoloģijām, strauju, saspringtu dzīves ritmu ne tikai pieaugušajiem, bet arī skolu jauniešiem, kuriem ir jāapgūst gan mācību priekšmetos izstrādātās programmas, gan jāuzlabo prasmes un jāizkopj attieksmes, kas nepieciešamas, lai piemērotos mainīgajai, sarežģītajai pasaulei un lai sekmīgi varētu organizēt savu personīgo un sabiedrisko dzīvi. Starptautiskās Komisijas par izglītību ziņojumā „Mācīšanās ir zelts” UNESCO eksperti mūsu gadsimta izglītībai izvirzīja 4 balstus. Viens no balstiem ir mācīties dzīvot kopā, sadzīvot ar citiem. Apgūtās prasmes, kas veicina sevis iepazīšanu, saskarsmi ar citiem, lēmumu pieņemšanu un risināšanu - palīdzēs skolu jauniešiem neapmaldīties informācijas plūsmā un atrast orientierus dzīvei.
Ģimenē, bērnudārzā un skolā tiek likti pamati savstarpējo attiecību veidošanai. Daudzi plaši pazīstami pedagogi un psihologi kā G. Svence, M.Pļaveniece, V. Reņģe, Dz. Meikšāne, A. Vorobjovs, S. Omārova, L. Dubkēvičs, E. Borns, F. Ruso ir rakstījuši par temperamenta tipiem, cilvēku savstarpējām attiecībām, to veidošanos un saskarsmes nozīmi mūsu dzīvē.
Priekšstats par temperamentu ir pats senākais psiholoģijā un jēdzienu temperaments ieviesa sengrieķu ārsts un filozofs Hipokrāts pirms apmēram 2,5 tūkstošiem gadu. Hipokrāts ir bijis pirmais, kas pievērsa uzmanību atšķirībām cilvēku uzvedībā, izturēšanās stilā un pārdzīvojumos. Filozofs mēģināja iedalīt cilvēkus pēc viņu izturēšanās rakstura četros tipos un deva tiem apzīmējumus, kuri tiek izmantoti arī mūsdienās : melanholiķis, flegmatiķis, holeriķis un sangviniķis. Temperamenta nosaukumi radās no Hipokrāta izvirzītā pieņēmuma, ka cilvēka izturēšanos vai uzvedības stilu nosaka īpašu šķidrumu vai īpašu vielu klātbūtne organismā. Tas šķidrums vai viela, kura cilvēka organismā ir pārsvarā, nosaka viņa temperamenta tipu. Pēc izvirzītajām hipotēzēm ( pieņemto vielu apzīmējumiem) tika doti nosaukumi arī temperamentiem. No sengrieķu vārda holeia ( žults) radās apzīmējums – holeriķis.…
Latvijas vēsturē 21. gadsimts ir „ienācis” ar datoriem, modernām informācijas tehnoloģijām, strauju, saspringtu dzīves ritmu ne tikai pieaugušajiem, bet arī skolu jauniešiem, kuriem ir jāapgūst gan mācību priekšmetos izstrādātās programmas, gan jāuzlabo prasmes un jāizkopj attieksmes, kas nepieciešamas, lai piemērotos mainīgajai, sarežģītajai pasaulei un lai sekmīgi varētu organizēt savu personīgo un sabiedrisko dzīvi. Starptautiskās Komisijas par izglītību ziņojumā „Mācīšanās ir zelts” UNESCO eksperti mūsu gadsimta izglītībai izvirzīja 4 balstus. Viens no balstiem ir mācīties dzīvot kopā, sadzīvot ar citiem. Apgūtās prasmes, kas veicina sevis iepazīšanu, saskarsmi ar citiem, lēmumu pieņemšanu un risināšanu - palīdzēs skolu jauniešiem neapmaldīties informācijas plūsmā un atrast orientierus dzīvei. Ģimenē, bērnudārzā un skolā tiek likti pamati savstarpējo attiecību veidošanai. Daudzi plaši pazīstami pedagogi un psihologi kā G. Svence, M.Pļaveniece, V. Reņģe, Dz. Meikšāne, A. Vorobjovs, S. Omārova, L. Dubkēvičs, E. Borns, F. Ruso ir rakstījuši par temperamenta tipiem, cilvēku savstarpējām attiecībām, to veidošanos un saskarsmes nozīmi mūsu dzīvē.
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Temperamenta vispārīgais jēdziens
Research Papers for secondary school6
-
Temperaments
Research Papers for secondary school8
-
Pašraksturojums
Research Papers for secondary school14
-
Personības attīstība. Socializācijas process
Research Papers for secondary school11
-
Raksturs un rakstura akcentuācijas
Research Papers for secondary school12