Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
0,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:239542
 
Evaluation:
Published: 29.04.2005.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
Extract

1.attēls. Pedagoģisko zināšanu māja
Darbības pamatā vienmēr ir teorijas, tās atšķiras pēc to refleksijas pakāpes. Šīs pakāpes nav domātas kā vērtību skala "zemāks – augstāks", bet tās atšķiras pēc tiešās, nepastarpinātās tuvības konkrētai rīcībai.
Pedagoģiskajā mājā divus pirmos stāvus ieņem praktiķu teorijas, divus nākamos stāvus – teorētiķu teorijas. Gan mājas pamatā, gan jumta stāvā ir viena un tā pati ideja. Tā ir audzināšana uz patstāvību un spēju atbildēt par savu rīcību, kas pamato visas būves esamību, tā ir atbilde uz jautājumiem: kāpēc? un kam? tas vajadzīgs.
Patstāvība un atbildība
Spēja palīdzēt sev Spēja atbildēt par savu
rīcību
(derīgums) (morāle)
REFLEKSIVITĀTE

IDENTITĀTE
2.attēls. Kas ir patstāvība un atbildība



Teorija

Prakses aktualitāte Pedagoga spriestspēja un motivācija


Teorijas praktiskums
caur praksi
3.attēls. Teorijas un prakses kopsakarība
Abas sistēmas – gan prakse, gan teorija – veido kompleksu īstenību, tās atšķiras pēc zināšanu krājuma, un tām raksturīgas daudzveidīgas darbības. Tādēļ prakse nav vērsta pret teoriju vai otrādi, bet gan tās saskaras un papildina viena otru.
Zinātnes un prakses shēmu kontakts rada zināšanu jauktas formas: dzīves zināšanas ieplūst zinātnes teorijā, un zinātne ienāk ikdienas dzīvē.
Starpība starp zinātnes un prakses sistēmām meklējama atbildēs uz jautājumiem: kāpēc? Kādā veidā? Un kam? (kādiem cilvēkiem?) nepieciešamas teorētiskās pārdomas. Pedagoģijas praktiķis vairāk vai mazāk sistemātiski domā par problēmām, kas rodas ikdienas darbā (kas?); viņš atsaucas uz savu pieredzi vai "nejauši: lasīto, vai konferencēs dzirdēto (kā?), viņa mērķis ir labāk tikt galā ar pedagoģiskā darba ikdienu (kam?); pedagoģijas teorētiķis savukārt domā par tām pašām problēmām, bet pēta tās kā savas specialitātes vispārīgus jautājumus (kas?), viņš izmanto metodiski korektus paņēmienus, viņš ir konsekvents, pārbauda pieņemtās hipotēzes un pārliecinās par šo jautājumu leģimitāti ar nodomu šajos jautājumos atrast zinātnisko patiesību.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −1,48 €
Work pack Nr. 1157741
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register