Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:342531
 
Author:
Evaluation:
Published: 01.12.2016.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 19 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
2011 - 2015 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  NODOKĻU LOMA LATVIJAS VALSTS BUDŽETA VEIDOŠANĀ    6
2.  LATVIJAS REPUBLIKAS TIEŠO NODOKĻU SISTĒMAS RAKSTUROJUMS UN TIEŠO NODOKĻU SALĪDZINĀJUMS LR UN CITĀS ES VALSTĪS    8
2.1.  Latvijas Republikas tiešo nodokļu vispārējs raksturojums    8
2.2.  Ienākuma nodokļu sistēmas raksturojums Latvijā    10
2.2.1.  Uzņēmuma ienākuma nodoklis Latvijā un citās ES valstīs    10
2.2.2.  Iedzīvotāju ienākuma nodokļa raksturojums Latvijā    19
2.3.  Nekustamā īpašuma nodoklis Latvijā    27
  Secinājumi un priekšlikumi    31
  Izmantoto avotu saraksts    35
Extract

SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Pamatojoties uz darba pētījumu, autore izdara sekojošus secinājumus:
1. Ekonomikas teorētiķu darbos nodokļu skaidrojumi tiek interpretēti dažādi, un tomēr būtība paliek vienāda – nodokļi ir ekonomisko resursu sadales un makroekonomiskās stabilizācijas līdzeklis, atspoguļo finanšu un reāli eksistējošās ekonomiskās attiecības.
2. Daudzi nodokļu aplikšanas principi un pieejas to piemērošanai ir saglabājušies no antīkajām valstīm līdz mūsdienām. Seno valstu, piemēram, Senās Romas obligātie maksājumi attāli atgādina mūslaikos eksistējošos nodokļus to mūsdienu izpratnē.
3. Laffera līkne atspoguļo likumsakarību, ka paaugstinot nodokļu likmi, palielinās ieņēmumi no nodokļiem. Taču turpinot palielināt nodokļu likmi var sasniegt maksimālo robežu, pēc kuras ieņēmumi no nodokļiem samazinās. Kritiskais punkts saskaņā ar dažādu autoru domām var tikt noteikts no 35% – 65%.
4. Nodokļi dod būtiskāko Latvijas valsts budžeta ieņēmumu daļu – 85%, nodrošinot nepieciešamos līdzekļus dažādām valsts sociālajām, aizsardzības, izglītības un cita veida vajadzībām, tātad tie vienlaikus ir ekonomisks (fiskāls) un arī sociāls instruments. Tā kā nodokļu ņemšana nodrošina valsts pastāvēšanai un pārvaldei nepieciešamos ienākumus, valstīm jābalstās uz ienākumu nodrošināšanas principu un nodokļu sistēmai ir jābūt tādai, lai sekmētu tautsaimniecības attīstību, jo tā ir iedzīvotāju labklājības garants.
5. 2014. gadā nodokļu slogs Latvijā tiek samazināts līdz 28,1% no iekšzemes kopprodukta (kas bija viens no zemākajiem rādītājiem starp visām ES valstīm), kā rezultātā nodokļu ieņēmumu īpatsvars iekšzemes kopproduktā samazinās. Nodokļu sloga samazinājums stimulē tautsaimniecības attīstību.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register