Tirdzniecība Latvijā visos laikos ir bijusi ļoti svarīga un aktuāla nozare, it sevišķi tāpēc, ka Latvija ir kā vārti starp austrumiem un rietumiem.
Darba mērķis ir apskatīt Latvijas tirdzniecības struktūru, izpētīt Latvijas mazumtirdzniecības un jauno automašīnu tirdzniecības attīstības tendences, kā arī apskatīt inflācijas līmeni Latvijā.
Darba uzdevumi:
Sameklēt teorētisko un analītisko informāciju, kas atbilst darbā izvirzītajam mērķim;
Veikt datu analīzi, izmantojot iegūto informāciju un izveidojot atbilstošas diagrammas;
Aprakstīt kā aprēķina vienu no ekonomiskajiem rādītājiem – inflāciju.
Tā kā inflācija tiek aprēķināta pēc sarežģītas un speciālas ES likumdošanas aktos noteiktas aprēķina procedūras, kā arī patēriņa preces, kas ietvertas patēriņa cenu indeksa aprēķināšanas „grozā”, ir konkrēti noteiktas, tad darbā ir tikai izskaidrots process un atspoguļots piemērs, kā notiek minētā indeksa aprēķināšana, bet netiek veikts šī ekonomiskā rādītāja konkrēts aprēķins.
Tā kā tirdzniecība ir ļoti plaša nozare un dotā darba apjomā nav iespējams pietiekami dziļi izpētīt visus ar to saistītos jautājumus, tāpēc galvenokārt tika apskatīta tikai mazumtirdzniecība un viens no tās virzieniem – jauno automašīnu tirdzniecība, jo tai ir liels īpatsvars Latvijas tirdzniecībā, tāpēc to var ņemt par uzskatāmu piemēru mazumtirdzniecībai Latvijā kopumā.
Darbā izmantotas analītiskās metodes, piemēram, datu tabulas un diagrammas, lai izpētītu tirdzniecības rādītājus Latvijā.
Pētījuma periods pārsvarā ir 2008. gads, salīdzinājumā ar iepriekšējiem gadiem.
Darbā izmantoti galvenokārt elektroniskie avoti, kā arī ekonomikas grāmata.…