Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:713542
 
Evaluation:
Published: 21.04.2004.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  TIRGUS    4
  Tirgus tipi un formas    5
  Tirgus formas    6
  KONKURENCE    7
  PILNĪGA KONKURENCE    8
  NEPILNĪGA KONKURENCE    11
  MONOPOLISTISKĀ KONKURENCE    11
  MONOPOLISTISKĀ KONKURENCE UN PATENTI    13
  OLIGOPOLS    13
  Oligopola formas    14
  MONOPOLS    16
  Monopola raksturojošās pazīmes    16
  Monopols rodas    16
  Monopola veidi    18
  Pozetīvais monopolu darbībā    18
  Negatīvais monopolu darbībā    19
  Tirgus modeļi un to raksturojums    19
  SECINĀJUMI    22
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA    23
Extract

Konkurence ir galvenais tirgus ekonomikas virzošais spēks un patērētāju interešu aizsardzības nosacījums. Preču un pakalpojumu piedāvājums valstī liecina, ka daudzās nozarēs cenas, sortimentu un kvalitāti nosaka konkurence. Tā kā mēs jau visi zinām, ka Latvijas ārpolitikas galamērķis ir iekļaušanās Eiropas savienībā, kuru mēs varam iedomāties kā lielu tirgu, tad lai novērtētu, ko Latvijas ekonomikai nozīmē integrācija ES, ir jāsaprot vispirms, ko nozīmē jēdziens konkurence un kādēļ lielākajai daļai mūsu uzņēmējiem ir bailes no tās, tad mans mērķis ir noskaidrot šo jēdziena ekonomisko nozīmi, likumsakarības, dot arī atbildes uz šādiem jautājumiem: kas ir konkurence, kā tā veidojas, kādu labumu patērētāji un uzņēmumi no tās gūst, ar ko atšķiras pilnīgā konkurence no nepilnīgās konkurences, oligopols no monopola. Es necentīšos šajā kursa darbā tikai analizēt šo teoriju saturu, bet gan arī parādīt to nozīmi mūsdienu un nākotnes skatījumā Latvijā.
Kursa darbā izmantoju speciālo ekonomisko literatūru kā arī periodiskos izdevumus.
Ekonomiskā tirgū nedrīkst saprast vietu , kurā notiek preču piršana un pārdošana. Bet tas ir jāapskata kā daudzšķautnaina ekonomisko atiecību sistēma. Terminu “tirgus” definēt nav vienkārši, jo mūsdienās pirkšanas , pārdošanas un maiīnas veic ar dažādu sakaru ierīču starpniecību. Tādēļ tirgus gandrīz katrā grāmatā ir definēts savādāk. Viena no definīcijām ir definēta šādi : Tirgus ir īpašs mehānisms , kas savieno konkrētas preces vaipakalpojuma pircējus un pārdevējus.
Tirgū darbojas trīs saimniekošanas subjekti ar noteiktu mērķi :
. mājsaimniecība - tā ir ekonomiska vienība , kas sastāv no vienas vai vairākām personām. Tirgus sistēmā mājsaimniecība veic divējādu lomu : pirmkārt , tās ir ekonomisko resursu īpašnieki un to piegādātāji tirgū ; otrkārt , mājsaimniecība vienlaikus ir patērētāji , jo tās par pārdotajiem resursiem gūst ienākumu naudas veidā , kuru izmanto nepiecieīšamo preču un paklpojumu iegādei ar mērķi , lai iegūtu maksimālo derīgumu.
. uzņēmumi , firmas un nozares - tirgū darbojas kā ražošanas organizētāji. To mērķis ir peļņas maksimizācija.
. valdība - tirgū darbojas , lai īstenotu nodokļu politiku , ražotu sabiedriskās preces , regulētu ražošanu un virzītu to uz labāku galarezultātu sasniegšanu ekonomikā un iedzīvotāju vispārējās labklājības nodrošināšanai.
Tirgū nemitīgi mainās pieprasījuma un piedāvājuma proporcijas , līdz ar to veidojas dažādas tirgus formas. Atkarībā no pieprasījuma un piedāvājuma lieluma tirgu var iedalīt trīs daļās : monopols ( vienā pusē ir viens dalībnieks ) ; oligopols ( daļējs monopols , daži dalībnieki ) ; konkurences tirgus - polipols
( daudzi dalībnieki ). …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register