Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:351143
 
Author:
Evaluation:
Published: 02.05.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Tirgus līdzsvars    3
  Tirgus līdzsvara vispārējs raksturojums    3
  Tirgus līdzsvara neiestāšanās    3
  Pieprasījuma un piedāvājuma ietekme uz tirgus līdzsvaru    5
  Nodokļu un subsīdiju ietekme uz tirgus līdzsvaru    5
  Tirgus līdzsvara stabilitāte    6
  Tirgus līdzsvara stabilitātes nodrošināšana    7
  Ekonomiskās sviras    7
  Monetārā politika    8
  Fiskālā politika    8
  Administratīvās sviras    9
  Kopsavilkums    10
  Izmantotā literatūra    11
Extract

Tirgus līdzsvara vispārējs raksturojums
Kas gan ir tirgus līdzsvars? Kā tas veidojas un kā to nostabilizēt? Par to centīšos Jūs iepazīstināt turpmākajās darba nodaļās.
Kā tas jau ir zināms, tirgus līdzsvaru veido pieprasījums un piedāvājums tirgū, šo divu procesu saskaņošana un vienādošana ar dažādu pārbaudītu mehānismu palīdzību. Bet ir kāds nosacījums, bez kura ievērošanas nav iespējams vispār runāt par tirgus līdzsvaru un tā stabilitāti. Lai vērotu un analizētu tirgus līdzsvaru ir nepieciešams pilnīgas konkurences tirgus, kā arī vērot tirgus dalībnieku normālas reakcijas, jo anomālas reakcijas gadījumā nav iespējams atrast kopīgu pieprasījumu un piedāvājumu punktu, jo dažādu apstākļu dēļ tas var arī neiestāties, vai arī būt grūti nosakāms. Tātad, tirgus līdzsvars tiek pētīts pilnīgas konkurences tirgū, neievērojot anomālas reakcijas.
Tirgus līdzsvars veidojas pieprasījumam sakrītot ar piedāvājumu, šajā stāvoklī tirgū ir iestājies līdzsvars un neveidojas ne pārpalikums, ne deficīts. Lai labāk to izprastu, apskatīsim tirgus līdzsvaru grafika veidā:Kā redzams grafikā pieprasījuma un piedāvājuma līknes krustojas punktā L. Punkts L tiek uzskatīts par tirgus līdzsvara punktu. Atkarībā no tā kurā virzienā pārvietojas pa līknēm, izšķir 2 veidu tirgus:
Pircēja tirgus
Pārdevēja tirgus
Lai tos atšķirtu, apskatīsim vispirms pircēja tirgu. Tas ir raksturīgs koordinātu sistēmas daļā, kas ir pa labi no līdzsvara punkta L. Šajā daļā pārdevēji vēlas pārdot preci par lielāku cenu nekā pircēji grib to pirkt, līdz ar to tirgū veidojas pārpalikums un pārdevēji ir spiesti pazemināt cenas konkurences rezultātā. Tā kā cenas ir augstākas, arī pieprasītais daudzums ir mazāks. Veidojas piedāvājuma pārpalikums, tātad visu nosaka pircējs.
Pretēji ir brīdī, kad cenas ir zemākas par tirgus līdzsvara cenu (turpmāk – tirgus cena). Šāda cena pārdevējiem nav izdevīga, tāpēc viņi vēlas pārdot mazāk preces. Savukārt pircēji vēlas pirkt vairāk, jo šī cena viņiem ir izdevīga un liekas pievilcīga. Tā kā pieprasījums ir lielāks, tirgū veidojas deficīts, līdz ar to visu nosaka pārdevējs.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register