Darba mērķis ir izpētīt tirgus līdzsvaru raksturojošos lielumus, tā veidošanās pamatnosacījumus un tirgus līdzsvara iespējamību reālos tirgus apstākļos.
Darbā risinātie uzdevumi ir:
pamatojoties uz speciālo literatūru, tirgus līdzsvara raksturojošo un ietekmējošo lielumu pētīšana,
1.tirgus līdzsvara veidošanās pamatnosacījumu analizēšana,
2.tirgus līdzsvara iespējamības reālos apstākļos analizēšana,
3.pozitīvo un negatīvo raksturojošo lielumu uzrādīšana,
4.secinājumu izdarīšana.
Darba pamatojums tika iegūts no speciālās ekonomiskās literatūras, kā arī no dažādiem elektroniskajiem resursiem par šo tēmu.
TIRGUS LĪDZSVARS
Par tirgus līdzsvaru [market equilibrium] sauc tādu stāvokli tirgū, kad preču daudzums pie noteiktas cenas, ko vēlas pirkt pircēji ir vienāds ar preču daudzumu, ko pie tās pašas cenas var pārdot pārdevēji.
Tirgus līdzsvars tiek apskatīts tirgū, kurā valda pilnīga konkurence un nav pieprasījuma un piedāvājuma anomālo reakciju.
Līdzsvars apraksta situāciju, kad nav ietekmes spēku (iemeslu), lai tas mainītos. Nevienam nav nekāda stimula mainīt rezultātu - cenu vai daudzumu piedāvājuma un pieprasījuma gadījumā.
Tirgus līdzsvars ir ļoti svarīgs priekšnosacījums sekmīgai valsts ekonomikai, kā arī uzņēmumu attīstībai un iedzīvotāju labklājībai, protams, tas nav vienīgais nosacījums, bet neskatoties uz to, tirgus līdzsvaram ir liela nozīme.…