Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:200572
 
Evaluation:
Published: 26.01.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Pilnīgā konkurence    3
1.  Monopolistiskā konkurence    4
2.  Oligopols    5
3.  Monopols    7
  Izmantotā literatūra    9
  Pielikums    10
Extract

Ne preču pircēji, ne pārdevēji nespēj savam partnerim diktēt cenu. Ja kāds ražotājs paaugstina savai produkcijai cenu, tad pircējs bez lielām grūtībām atrod citu pārdevēju, kas savas preces piedāvā par iepriekšējo cenu līmeni. Cenas pazemināšanas gadījumā firmas iespēja atrast ļoti daudz jaunu pircēju ir minimāla, jo tās ražošanas apjoms konkrētās preces tirgū ir relatīvi mazs. Pilnīgās konkurences tirgus īpatnība ir tā, ka pircēji ir pilnīgi brīvi pārdevēju izvēlē. Pilnīgās konkurences tirgus modelim ir vēl virkne raksturīgu pazīmju un nosacījumu:
katrs pircējs vai pārdevējs ir sīka daļiņa kopējā tirgus pieprasījumā vai piedāvājumā;
piedāvātājs vēlas ar saimniecisko darbību gūt maksimālu peļņu, pieprasītājs - saņemt maksimāli derīgu preci;
pircējs ir informēts par preču cenām un veidiem, kvalitāti, tirgus dalībnieku skaitu. Pārdevēja rīcībā ir vispusīga informācija par pieprasīto preču cenām;
pārdevāji nemēģina apvienoties, lai vienotos par kādu noteiktu preces cenu;
atvērtais tirgus, kurā dalībnieku iekļūšnai un aiziešanai netiek likti nekādi šķēršļi;
tiek izslēgti gadījumi, kad preci pērk tāpēc, ka to pārdod, gadījumi, kad preci pērk tikai tāpēc, ka to ir izgatavojusi slavena firma;
abi tirgus dalībnieki tiekas tirgū vienlaikus, bez laika nobīdes;
nav atšķirības starp vienas un tās pašas preces vienībām, tās ir vienādas vai pilnīgi aizstājamas.
Ja firma nespēj ietekmēt cenu, tad paliek altenatīvais variants – ražošanas izmaksas. Tas stimulē ražotājus ieviest jaunākas tehnoloģijas, efektīvāk plānot un organizēt firmas darbību. Var būt tirgū tāda situācija, ka, lai izdzīvotu, uzņēmējam ir jāķeras pie cenu konkurences. Var mēģinēt palielināt arī ražošanas apjomus, bet ļoti jāuzmanās ar prognozi un aprēķiniem, lai nenāktos iedzīvoties lielos pārpalikumu daudzumos, kuri netiktu attiecīgajā periodā realizēti. Peļņas maksimizācija pilnīgā konkurencē – uzņēmums gūst maksimālo peļņu, ja tas ražo tādu produkcijas daudzumu, kurš atrodas robežizmaksu pieaugošā zara apgabalā un kura robežizmaksas ir vienādas ar preces tirgus cenu (skatīt 1. pielikumu).…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,98 €
Work pack Nr. 1200730
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register