Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:712869
 
Evaluation:
Published: 22.12.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 6 units
References: Not used
Extract

Vairums lietu ko iegādājamies tirgū , varam izvēlēties. Un katrai precei var atrast vairākas firmas , kas to piedāvā. Konkurences galvenā forma ir cenu konkurence, kad firmas cenšas noteikt savas cena , kas zemākas nekā konkurentu cenas. Kā arī konkurence var izpausties citos veidos , piemēram :
iezīmējot savas preces ar firmas zīmēm un ar reklāmas līdzekļu palīdzību padarot tās vairāk pazīstamas ;
izmantojot pievilcīgu iesaiņojumu ;
piedāvājot patērētājiem uzlabot pakalpojumus ;
izveidojot vairāk pievilcīgas mazumtirdzniecības vietas;
nodrošinot vieglāku un lētākus noteikumus preču pārdošanai uz kredīta.
Dažas konkurences iezīmes :
konkurences apstākļos firmas tirgos nevar noteikt jebkuru cenu , kuru tās vēlētos. Tām ir jāņem vērā arī citas firmas , kuras pārdod ļoti līdzīgas preces ;
ja konkurence starp firmām ir ļoti nežēlīga, cenas var tikt pazeminātas gandrīz līdz ražošanas izmaksām ;
svarīga tirgus iezīme ir patērētāju iespēja izvēlēties ;
konkurence var mudināt firmas pazemināt savu preču kvalitāti , tādējādi samazinot ražošanas izmaksas un panākot cenu pazemināšanu ;
konkurences atbalstītāji uzsver , ka tā liek firmām strādāt efektīvi. Sods par neefektivitāti ir izspiešana no biznesa.


PILNĪGA KONKURENCE

Rakstot par pilnīgu konkurenci ir jāpiemin arī viendabīga un neviendabīga konkurence. 1. tabulā pilnas konkurences ailītē pēdējie četri nosacījumi norāda uz viendabīgumu jeb homogenitāti , kā arī uz viendabīgu konkurenci. Taču , ja kāds no šiem nosacījumiem neizpildās vai netiek izpildīts , konkurence ir viendabīga.
Pilnīgai konkurencei pēc ekonomistu domām nepieciešami šādi nosacījumi :
darbojas dadzi pircēji un pārdevēji. Neviens individuāli vai cilvēku grupa nespēj ietekmēt stāvokli tirgū ;
pārdošnā tiek piedāvātas identiskas preces vai pakalpojumi ;
neviens no pircējiem vai pārdevējiem par tirgu nezina vairāk kā citi ;
gan pircēji , gan pārdevēji pēc savas vēlēšanās var atstāt tirgu.
Apskatot pilnīgas konkurences tirgu , var noteikt tādu cenu , par kuru ir apmierinātas abas tirgus puses ( pircējs un pārdevējs ).

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,98 €
Work pack Nr. 1144040
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register