Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:316559
 
Author:
Evaluation:
Published: 11.10.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Ievads    3
2.  TIRGUS, tā raksturojums    3
2.1.  Tirgus modeļi    3
2.2.  Darba tirgus    4
2.2.1  Darba tirgus organizācija    5
2.3.  Naudas tirgus    5
2.4.  Kapitāla tirgus    6
2.5.  Finanšu tirgus    6
2.6.  Apdrošināšanas tirgus    7
3.  KONKURENCE, tās raksturojums    7
3.1.  Kādu labumu dod konkurence?    8
4.  Pilnīgā konkurence    9
4.1.  Ieņēmumi pilnīgās konkurences apstākļos    10
4.2.  Apjoma saskaņošana tirgū ar pilnīgu konkurenci    11
5.  Nepilnīgā konkurence    11
5.1.  Monopols    11
5.2.  Oligopols    11
5.3.  Monopolistiskā konkurence    12
5.4.  Cenu un apjoma saskaņošana monopola apstākļos    12
5.5.  Monopola ierobežošana un pretmonopolu likumdošana    12
6.  Izmantotās literatūras saraksts    14
Extract

Visur eksistē tirgus, kur ļaudis sanāk kopā, lai pirktu un pārdotu savas preces un pakalpojumus. Brīvā tirgus ekonomikas sistēmā patērētāji un ražotāji maina savas preces un pakalpojumus daudzos konkurējošos tirgos. Ekonomiskā sacensība, konkurence ir tirgus saimniecības neatņemama pazīme, uzņēmēju, firmu, ekonomiskās rīcības un motivācijas elements. Uzņēmējus arvien nomāc problēma, kā cīnīties ar konkurentiem un kā paaugstināt uzņēmuma konkurētspēju. Iespējams, ka katrs varētu izdomāt arvien kaut ko jaunu un nebijušu, bet eksistē arī biežāk lietoti piemēri un paņēmieni.

Mūsdienu konkurences teorijas pamatlicējs Maikls Porters (Hārvardas universitātes profesors) savās grāmatās uzsver, ka konkurētspēju var paaugstināt ar diviem līdzekļiem:
zemākām izmaksām;
specializāciju.
Ar zemākām izmaksām saprot:
darba organizāciju ar zemākām izmaksām;
īsākus darba izpildes termiņus nekā konkurentiem, sākt ar preču izstrādāšanu un beidzot ar pārdošanu galējam patērētājam.

TIRGUS

Pieprasījuma un piedāvājuma analīze dod iespēju izprast daudzu ekonomisko procesu norisi: kā sociālie, politiskie un ekonomiskie faktori ietekmē tirgus cenas, kā valdības lēmumi, nodokļi un subsīdijas, muitas tarifi un kvotas ietekmē ražotāju un patērētāju rīcību u.tml.
Pētot pieprasījuma un piedāvājuma mijiedarbību, izzinām tirgus mehānisma darbību un to, kādā veidā šis mehānisms nosaka (regulē) ražošanas apjomu un cenas.
Visus ekonomiskos subjektus (uzņēmumus, mājsaimniecības, valdību) atkarībā no to funkcijām var iedalīt divās grupās – pircējos un pārdevējos.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register