Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:255450
 
Author:
Evaluation:
Published: 16.03.2008.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 18 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Teorētiskā daļa    5
1.1.  Atmiņa    5
1.2.  Atmiņas veidi    8
1.3.  Tīšā un netīšā atmiņa    10
1.3.1.  Tīšā atmiņa    12
1.3.2.  Netīšā atmiņa    14
1.3.2.1.  Netīšās atmiņas vingrināšana arī brīžos, kad iztēlojamies sevi darbībā    16
1.3.2.2.  Manipulācija ar cilvēka netīšo atmiņu    17
1.3.2.4.  Nosacījuma un beznosacījuma refleksi    21
1.3.2.5.  Jūras gliemju un augļu mušiņu izmantošana cilvēka tīšās un netīšās atmiņas pētījumos    23
2.  Praktiskā daļa    24
2.1.  Eksperimenta plānošana    24
2.1.1.  Izpētes objekts    24
2.1.2.  Eksperimentālais materiāls    24
2.1.3.  Eksperimenta procedūra    24
2.2.  Eksperimenta rezultāti    25
2.3.  Diskusija    27
2.3.1.  Procesu novērtēšana datu iegūšanā    27
2.3.2.  Iegūto datu novērtēšana un apspriešana no izvirzītā mērķa skata punkta    27
  Secinājumi    28
  Izmantotās literatūras saraksts    29
  Anotācija    30
  Pielikums    31
Extract

Par sava zinātniski pētnieciskā darba tēmu izvēlējos “Tīšā un netīšā atmiņa”.
Kā darbojas atmiņas mehānisms? Kad cilvēks uztver kādu informāciju, tās mijiedarbība ar atmiņu notiek divos posmos: vispirms notiek pasīvā iegaumēšana, pēc tam notiek informācijas pārstrāde prātā. Ja tā tiek atzīta par visumā ticamu (pārliecinošu), emocionāli pieņemamu un interesantu, tā nogulst atmiņā un sāk mijiedarboties ar cilvēka apziņu. Tādējādi informācijas pieņemšana atmiņā ir tieši saistīta ar tās ticamību, spēju pārliecināt.
Mūsdienās ļoti strauji attīstās reklāmas industrija, tā jau kļuvusi par mūsu ikdienu, konkurences apstākļos nepieciešams izdomāt aizvien jaunus reklāmas trikus, ar kuriem piesaistīt. Iespējams jūs pat to neapzināties, taču veiksmīgākās reklāmas balstās uz manipulāciju ar netīšo atmiņu, ļoti iespējams arī uz jūsu netīšo atmiņu! Ja kādu informāciju nemitīgi atkārto, tā iedarbojas uz apziņu neatkarīgi no tā, vai šī informācija mums šķiet pieņemama vai nepieņemama. Pārliecināšanas efektivitāti mēra ar cilvēku skaitu, kuriem konkrētais apgalvojums izraisa kādu reakciju – vienalga, vai šī reakcija ir pozitīva vai negatīva. Tātad, ja kāds dienu pavada televīzijas ekrāna priekšā un 10 reizes dzird kādu apgalvojumu, viņš tiek pakļauts manipulācijai, pat tādā gadījumā, ja viņš katru reizi šo apgalvojumu aktīvi noraida vai nolād. Eksperimentāli noteikts, ka visvieglāk apziņā iegulst apgalvojumi, kas ilgst no 4 līdz 10 sekundēm, un ziņojuma fragmenti, kas ilgst no 0,1 līdz 0,5 sekundēm. Ja ziņojums pārsniedz 10 sekundes, lai to pilnīgi uztvertu, cilvēkam īpaši jākoncentrējas, un to ne katrs televīzijas skatītājs grib darīt. Piemēram, FM raidstacijas ir efektīvas ar to, ka katrai informācijai vai reklāmai velta vienu divus teikumus. Tas ir visīstākais manipulācijas ierocis!
Savu darbu par tīšo un netīšo atmiņu veidoju ar lielu interesi, jo tādējādi uzzināju daudz vairāk par lietām, kuras iepriekš nespēju izprast. Reizē iemācījos vairāk izprast arī pati savu atmiņu un ar to saistītos procesus.
Kaut arī bieži par to nemaz neaizdomājamies, tomēr ar tīšo un netīšo atmiņu sastopamies ik uz soļa, un gribot vai negribot tā ietekmē mūsu psihi.
Vadoties pēc man zināmā, zinātniski pētnieciskajam darbam izvirzīju šādu hipotēzi:
Hipotēze: Netīšā atmiņa ir efektīvāka par tīšo atmiņu.
Pētījuma mērķis: izpētīt un analizēt tīšo un netīšo atmiņu, kā arī tīšās un netīšās atmiņas efektivitāti.





Darba uzdevumi:
1.Pētīt un apkopot literatūru par tīšo un netīšo atmiņu.
2.Analizēt apkopoto literatūru.
3.Pētījuma plānošana.
4.Pēc iepriekš izstrādātā plāna veikt praktisku pētījumu.
5.Apstrādāt un interpretēt iegūtos praktiskā pētījuma rezultātus, veicot tīšās un netīšās atmiņas efektivitātes analīzi;
6.Apkopojot visu iegūto informāciju un salīdzinot tīšās un netīšās atmiņas efektivitāti, izdarīt secinājumus.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −2,48 €
Work pack Nr. 1157744
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register