Vairākumu preces transportē un uzglabā iepakojumā vai tarā.
Iepakojums- viela vai vielu komplekss, kas nodrošina produkcijas un apkārtējās vides aizsardzību, pasargā no zaudējumiem un bojāšanās, ka arī atvieglo produktu transportēšanu, uzglabāšanu un realizāciju.
Tā kā produkti ir dažādi, ir nepieciešams ražot dažāda veida iepakojumus: kastes, baloni, mucas, burkas, pudeles, maisi, kārbas utt.
Iepakojuma loma tirdzniecības- tehnoloģiskajā procesā tiek noteikta ar funkcijām, kuras tas izpilda. Šīs funkcijas ir:
Preces pasargāšana no apkārtējās vides ietekmes
Preces aizsardzība no citu preču ietekmes
Rada iespēju vieglai transportēšanai
Samazina pārtikas zudumus
Informē patērētāju par produkta īpašībām, cenu, uzglabāšanas apstākļiem
Komercinformācijas un tirgus reklāmas nesējs
Mūsdienu iepakojuma izmantošana, to krāsains noformējums ar reklāmas informāciju ļauj ne tikai paātrināt preču pārdošanas procesu, atvieglot patērēšanu, bet arī rada stipru estētisku iedarbību uz patērētāju.
Iepakojumam, kas tiek izmantots precēm, jāatbild daudziem tehniskiem, ekonomiskiem un estētiskiem rādītājiem.
Tehniskās prasības nosaka to, ka materiālam, kas tiek izmantots iepakojuma ražošanai, jābūt izturīgam un jānodrošina preces neaizskaramība. Iepakojumam jābūt lētam ražošanā, portatīvam un ērtam transportēšanai, ar pievilcīgu izskatu.
1. Iepakojuma rādīšana
Jaunu, augsti tehnoloģisku produktu piedāvājums aug, konkurence starp tiem pastiprinās. Ja viens ražotājs ir mainījis savu iepakojumu, to izdara arī konkurents. Ar standartizācijas pieaugumu īpašu lomu gūst produktu iepakojums, kas ir individualitātes nesējs un nereti arī vienīgais informācijas avots. …