3. Dažādi uzdevumi
Lai gan spēlei „Trīs krāsu problēma” ir pievienoti 28 dažāda rakstura uzdevumi, tie nav vienīgie uzdevumi, kurus var risināt ar spēles palīdzību. 2008. gada vasarā matemātikas nometnē Drabešos, kad mēs iepazināmies ar spēli, tika risināti arī citi uzdevumi, kurus izdomājies spēles izgudrotājs profesors Andrejs Cibulis, piemēram, salikt trīs daudzstūrus ar pēc iespējas lielāku virsotņu skaitu, kā arī, risinot spēlei pievienotos uzdevumus, mums radās dažādas idejas par vēl citiem līdzīgiem uzdevumiem, piemēram, ar spēles palīdzību veidot simetriskus rakstus vai aizklāt kvadrātu 9 × 9 ar pēc iespējas mazāk V - trimino tā, lai paliktu brīvi pēc iespējas vairāk 1 × 1 kvadrāti un brīvi nebūtu lielāki laukumi.
Tā kā uzdevumu risināšana mūs ļoti aizrāva, nolēmām apkopot mūsuprāt interesantākos spēlei pievienotos, citus spēles izgudrotāja izdomātos un mūsu izdomātos uzdevumus, kurus varētu risināt skolēni matemātikas stundās. Uzdevumi apskatāmi 2. pielikumā.
SECINĀJUMI
Mēs iepazinām pieejamo informāciju par figūru V - trimino un iespēju ar to aizklāt dažādus taisnstūrus, risinot spēlēs „Trīs krāsu problēma” uzdevumus, sīkāk izpētījām dažādus veidus kā ar V - trimino aizklāt kvadrātu 9×9, aplūkojām V - trimino sastopamību olimpiāžu uzdevumos.
Mūsu secinājumi:
1. Ne visi taisnstūri ar laukumu, kas ir 3 daudzkārtnis, ir aizklājami ar V - trimino.
2. Spēles „Trīs krāsu problēma” uzdevumu risināšana kļuva vieglāka pēc tam, kad ilgāku laiku tika risināti šie uzdevumi.
3. Gūta liela pieredze spēles „Trīs krāsu problēma” risināšanā, kā arī izveidoti jauni uzdevumi.
4. Figūra V - trimino olimpiāžu uzdevumos sastopama samērā reti, tikai 0,5% no visiem apskatītajiem uzdevumiem.
…