-
Troksnis un tā skaļums skolā
Nr. | Chapter | Page. |
Anotācija | 3 | |
Ievads | 5 | |
1. | Skaņa | 6 |
1.1. | Skaņas viļņa garums | 7 |
1.2. | Skaņas izplatīšanās ātrums | 8 |
1.3. | Skaņas rimšana | 9 |
1.4. | Skaņas atstarošanās | 9 |
2. | Skaņas veidi | 10 |
2.1. | Troksnis | 10 |
2.2. | Muzikāla skaņa | 11 |
2.3. | Runa | 11 |
2.4. | Infraskaņa | 12 |
2.5. | Ultraskaņa | 32 |
Bels | 33 | |
3. | Pētījuma rezultātu analīze | 34 |
Secinājumi | 38 | |
Izmantotā literatūra | 39 | |
Pielikums | 20 |
Veicot pētījumu par to, vai Aizputes vidusskolā trokšņa līmenis atbilst Ministru kabinetā noteiktajiem normatīviem, varu secināt, ka skolā trokšņa līmenis atbilst Ministru kabinetā noteiktajiem normatīviem, jo tā tas ir pēc Ministru kabineta 2003.gada 4.februāra noteikumiem Nr. 66 ’’Darba aizsardzības prasības nodarbināto aizsardzībai pret darba vides trokšņa radīto risku’’. Likums paredz to, ka pieļaujamais trokšņa normatīvs ir 85 decibeli (dB). Līdz ar to pētījumā ir redzams, ka skolā troksnis nepārsniedz atļautos normatīvus (sk. 2.pielikumu). Pielikumā redzams, ka augstākais troksnis stundu laikā ir 9.klasēs, bet pats augstākais trokšņa līmenis ir Sporta zālē stundu laikā, tomēr arī sporta zāles skaļums nepārsniedz normatīvus.
Mērījumi tika veikti Easy Sense sensoru tas ir datu reģistrēšanas ierīce. 3 iebūvēti sensori, uzskatāms 4 līniju LCD displejs, uzlādējams akumulators, USB pieslēgums un papildus 2 ieejas ārējo sensoru pieslēgumiem. Mērījumus var veikt gan tiešsaistē ar datoru, gan attālināti.
Secinājumi
1. Veicot darbu, tika iegūta informācija par likumā atļautajiem normatīviem.
2. Darba pētnieciskajā daļā tika izmērīts skaļums skolas mācību telpās, gaiteņos, sporta zālē, kur arī uzrādījās tas, ka skolā trokšņa līmenis atbilst, MK noteiktajiem normatīviem.
3. Veicot aptauju, pierādījās, ka pēc skolēnu domām skolā ir par skaļu un ka ir nepieciešams strādāt pie tā lai troksni mazinātu. Darbā tika izpētīts tas, ka skolēniem troksnis traucē.
4. Darbu ir iespējams turpināt: izstrādājot trokšņa novēršanas plānu, pētīt skolas skaļākās vietas, veicot intervijas ar ausu speciālistiem.
…
Darba tēma: Troksnis un tā skaļums skolā. Darba mērķis: Izpētīt, kāda ir skaņa skolā, noskaidrot, kas ir galvenie trokšņa izraisītāji un iepazīties ar iespējām, kā trokšņa līmeni būtu iespējams samazināt. Darba uzdevumi: 1.Iegūt informāciju par likumā noteiktiem trokšņa skaļumiem. 2.Ar decibelu mērītāju izmērīt trokšņa līmeni skolas telpās un sporta zālē. Darbā izmantotās metodes: teorijas apkopojums no dažādiem literatūras avotiem; skaļuma mērīšana; diagrammu un shēmu veidošana; anketu veidošana. Darba struktūra: Darba pirmajā daļā apkopota teorija par troksni, otrā daļa ir redzami trokšņu veidi, skaņas ātrumi dažādās vidēs. Trešajā daļā ir apkopoti pētījumi. Darba beigās ir secinājumi un pielikums.
- Ņūtona likumi
- Skaņa
- Troksnis un tā skaļums skolā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Skaņa
Research Papers for secondary school2
-
Ņūtona likumi
Research Papers for secondary school3
-
Fizika tabulās un shēmās
Research Papers for secondary school8
-
Trokšņi un vibrācijas
Research Papers for secondary school6
-
Saules sistēma
Research Papers for secondary school13