Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:837843
 
Evaluation:
Published: 05.04.2005.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Jauda, kuru attīsta motors, ir atkarīga no gaisa un degvielas daudzuma, kurš tiek padots cilindros. Ja nepieciešams palielināt motora jaudu, jāpalielina padodamā gaisa daudzums, gan degvielas daudzums. Palielinot degvielas daudzumu, efekts netiks panākts līdz tam brīdim, kamēr netiks padots attiecīgs gaisa daudzums, lai degviela pilnīgi sadegtu, pretējā gadījumā, palielināsies nesadegušās degvielas daudzums, kas novedīs pie motora pārkaršanas un dūmošanas.
Iekšdedzes motora jaudas palielināšana var tikt panākta, palielinot motora darba tilpumu vai apgriezienus. Palielinot darba tilpumu, tiek palielināts motora svars, izmēri un galu galā arī izmaksas. Palielinot apgriezienus, var rasties tehniskas problēmas, it sevišķi, ja motors ir ar ievērojamu darba tilpumu.
Turbo kompresors (TK) nodrošina nepieciešamā gaisa daudzuma padevi, kas nepieciešams trekninātas degvielas pilnīgai sadegšanai. Tas nodrošina, ka pie nemainīga darba tilpuma un tiem pašiem apgriezieniem tiek iegūta lielāka jauda.
Pirmo reizi TK uzkonstruēja Šveices zinātnieks 1905. gadā. Taču izmantots tas tika daudzus gadus vēlāk, kad pilnībā tika pabeigts un to uzstādīja uz sērijveida motoriem ar lielu darba tilpumu.
Šī darba mērķis ir apskatīt turbokompresora uzbūvi, darbības principus un attīstības tendences.
Jebkurš TK sastāv no centrbēdzes gaisa sūkņa un turbīnas, kuri savā starpā cieši nostiprināti uz vienas ass. Abi šie elementi rotē vienā virzienā ar vienādu ātrumu. Izplūdes gāzu plūsmas enerģija, kura parastajos motoros netiek izmantota, motoros ar TK pārveidojas griezes momentā, kurš iedarbojas uz kompresoru.
Izplūstošām izplūdes gāzēm ir augsta temperatūra un spiediens, kā arī liels ātrums. Izplūdes gāzēm, kontaktējoties ar turbīnas lāpstiņām, tiek pārveidota lāpstiņu kinētiskā enerģija mehāniskajā – griezes momentā.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,98 €
Work pack Nr. 1132168
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register