Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:316898
 
Author:
Evaluation:
Published: 01.11.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 22 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Tūrisma attīstības analīze    5
1.1.  Tūrisma politikas vadlīnijas, to raksturojums Latvijā    5
1.2.  Tūrisma attīstības prioritātes    7
1.3.  Tūrisma attīstības problēmas    8
2.  Kurzemes reģiona tūrisma attīstības tendences, to analīze    9
2.1.  Tūrismu ietekmējošo rādītāju raksturojums    9
2.1.1.  Kurzemes reģiona raksturojums    11
2.1.2.  Lauku tūrisma piedāvājums un cenas    12
2.2.  Lauku tūrisma attīstība Kurzemē periodā no 1995. līdz 2002. gadam    13
2.3.  Lauku tūrisma attīstība Kurzemē salīdzinājumā ar citiem Latvijas reģioniem    15
3.  Tūrisma reklāmas attīstība Kurzemes reģionā periodā no 1995. līdz 2002. gadam, informācijas īpatnības    17
3.1.  Informācijas pieejamība, tās nesējlīdzekļi    19
3.2.  Reklāmas izvietojums, reklāmas līdzekļi, attīstība    19
3.3.  Tūrisma reklāmas efektivitātes novērtējums Kurzemes reģionā    23
  Secinājumi un priekšlikumi    24
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    25
Extract

1. Tūrisma attīstības analīze

Latvijas izdevīgais ģeogrāfiskais novietojums, bagātais vēstures un kultūras mantojums, kā arī neskartā daba ir lieliski priekšnosacījumi Latvijas kā populāra ceļojuma galamērķa izveidei. Latvijā ir ievērojams, nepilnīgi izmantots potenciāls dažādu tūrisma veidu attīstībai.
Tūrisms ir viena no lielākajām pasaules ekonomikas nozarēm, ko veicina pieaugošs nodarbināto ienākumu līmenis, brīvais laiks un mobilitāte. Nav īpašu prognožu par tūrisma attīstības tempiem Latvijā, tomēr ir sagaidāms, ka tūrisma apjomi pieaugs, īpaši ienākošajā tūrismā. Paliek neatbildēts jautājums, kā tūrisma attīstība sadalīsies reģionāli, bet ir sagaidāma sīva konkurence. Panākumus šajā cīņā noteiks valsts sasniedzamības faktors, reģiona kopējais tēls, politiskais klimats, robežu šķērsošanas u.c. jautājumi, piemēram, ģeogrāfiskā vieta pati par sevi, kā faktors, kas nosaka tūrista izvēli.
Tradicionālās ilgtermiņa brīvdienas, kad tūrists atvaļinājumu pavada vienā vietā, pamazām zaudē popularitāti. Visur Eiropā pieaug tādi ceļojuma veidi kā īsa atpūta, dienas ceļojumi, biznesa ceļojumi un speciālu interešu brīvdienas. Dažādiem atpūtas veidiem ir nepieciešams noteikts servisa līmenis (naktsmītnes, ēstuves, tūrisma pakalpojumi u.c.). Tā, piemēram, pieprasījums pēc atpūtas lauku sētā pieaugs, ja šī tūrisma veidu attīstību atbalstīs valdība, pašvaldības un uzņēmēji. Rajonu plānošanai ir būtiska nozīme, lai samazinātu tūrisma attīstības negatīvo ietekmi.
Tūrisma attīstības plānošana un menedžments ir jāveido tā, lai nodrošinātu un pilnveidotu ainavu kvalitāti. Tūrisma attīstība var sekmēt jaunu vēsturisko ēku izmantošanas veidu rašanos, vairot ienākumus lauku mājās, kā arī sekmēt pamestu zemju apgūšanu. Būtiskas un lielas izmaiņas ainavās nav pieļaujamas. Plānošanai ir jāveicina ilgtspējīga tūrisma attīstība. Ilgtspējības princips sevī ietver līdzsvarotu attīstību, kas nepieļauj galējības. Ilgtspējīgs tūrisms nozīmē saudzīgu attieksmi pret apkārtējo vidi, dabas un kultūras resursu saprātīgu lietošanu un saglabāšanu, turklāt tas ir sociāli un ekonomiski izdevīgs. Tādēļ ir jāstimulē tūrisma attīstība tādā līmenī, lai vietējā ekonomika no šīs nozares iegūtu optimālu labumu. Ir jākoncentrējas uz “maza mēroga” tūrisma attīstību, ieskaitot daudzas nakšņošanas mītnes: lauku mājas, telšu vietas, jauniešu hosteļi u.c.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register