Līdz šim mēs esam apskatījuši dažādus tūrisma pieprasījuma ietekmes faktoru veidus. Šos ietekmes veidus var apkopot viedokļos, konkrētās nostājās, priekšstatos, lomās, motivācijās, pamatojumos un noteicošajos, izšķirošajos faktoros. Ekonomikas pētnieki ir vairākkārt centušies apvienot šīs ietekmes un veidot tās modeļu formā, taču rezultātā tika iegūta virkne šādu modeļu, kuri pamatā iedalās divās konkrētās modeļu kategorijās:
1. Patērētāju uzvedības tūrisma pieprasījuma modeļi.
2. Kvantitatīvie tūrisma pieprasījuma modeļi.
Šīs divas modeļu kategorijas ir lietojamas dažādos, vispārīgos līmeņos – patērētāju uzvedības modeļi ir brīvi koncentrēti uz individuālo līmeni, bet, savukārt, kvantitatīvie modeļi lielākoties koncentrējas uz pašiem līmeņiem kā tādiem, kopumā.
…