Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:413614
 
Author:
Evaluation:
Published: 18.10.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 17 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Tūrisms kā nozare    5
  Kuldīgas pilsētas raksturojums tūrisma jomā    7
  Tūrisma attīstības vēsture Kuldīgas pilsētā    7
  Publikācijas    8
  Tūristi un statistika    9
  Naktsmītnes    10
  Naktsmītņu statistika    10
  Interesantākie apskates objekti    11
  Aktīvā atpūta un izklaides iespējas Kuldīgas pilsētā    13
  Kuldīgas, kā tūrisma produkta    13
  Stiprās puses    13
  Vājās puses    13
  Draudi    14
  Nākotnē    14
Extract

Tūrisms ir kļuvis par vienu no vadošajām un visstraujākajām izaugsmes nozarēm un ir uzskatāms par stratēģisku ekonomiskās attīstības un nodarbinātības prioritāti.
Tūrisms ir nozīmīgs tāpēc, ka rada jaunas darba vietas un papildus ienākumu avotus vietējiem iedzīvotājiem, kas citās nozarēs ir daudz sarežģītāk paveicams un prasa daudz lielākus ieguldījumus. Tādēļ tūrisma pakalpojumi ar augstu pievienoto vērtību uzskatāmi par vienu no attīstības stratēģiskajām iespējām un prioritātēm.
Ceļošana jau sen vairs netiek uzskatīta par luksus preci. Cilvēki arvien vairāk izmanto savu brīvo laiku atpūšoties un ceļojot. Augot pieprasījumam, audzis ir arī piedāvājums, tā kvalitāte, izmaksas. Šodien iedzīvotājiem par modes preci ir kļuvuši vienas dienas izbraucieni, kas nozīmē, ka, – lai atpūstos, nav jāgaida līdz nākamajam atvaļinājumam. Šīs tendences dēļ, stipri ir audzis vietējais tūrisms Latvijā. Vienas dienas izbraucienos, par vispopulārāko tūrisma produktu ir - aktīvā atpūta, pilsētu un īpaši aizsargājamo dabas teritoriju apmeklējumi.
Piemēram, 2002. gada sākumā tūristu mītņu skaits Kurzemē bija lielāks, kā citos Latvijas reģionos - 252. Neskatoties uz naktsmītņu kvantitāti, to kvalitāte ir neatbilstoša pieprasījumam.
Vidējais viesnīcu gultas vietu noslogojums pieaudzis no 25.8 % (1997.g.) līdz 32,7% (2000.g.). Salīdzinoši Lietuvā tas ir 24,5%, Igaunijā - 34,0%.
Tūrisma Asociācijas kvalitāti izvirza par prioritāru kritēriju jebkuram tūrisma produktam. Kvalitāte vienmēr ir bijusi svarīgāka par kvantitāti, un īpaši to prot novērtē tūrisma nozarē. Mūsdienu cilvēkam, kurš vienmēr ir nodarbināts un aizņemts, atvēlot brīvo laiku atpūtai, ir ļoti augstas prasības. Taču, tā kā tūrisma nozare Latvijā ir strauji augoša, uzņēmēju ieguldījums tajā viennozīmīgi atmaksāsies.
Vidēji tūristu skaits pēc TIC sniegtajiem datiem pieaug par aptuveni 150 - 200 tūkstošiem tūristu gada laikā, bet tas vērojams tikai atsevišķos rajonos. Šis skaitlis konkrēti attiecināms uz Ventspils pilsētu, kura tūrisma nozarei ir pievērsusi ļoti nopietnu uzmanību. Ventspils uzskatāma par tūristiem vienu no draudzīgākajām pilsētām Latvijā. Trīs gadu laikā skaitļi ir dubultojušies (pēc statistikas datiem, piemēram, 1998.gadā - 314 tūkst. tūristu, 2002.gadā ~ 600 - 700 tūkst. tūristu).…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register