Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:746166
 
Author:
Evaluation:
Published: 20.04.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 2 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Centrbēdzes sūkņi    3
2.  Ūdens rezervuāri un hidrofori    5
3.  Ugunsdzēsības ūdensvadi ēkās    6
4.  Ūdensvada tīkla iebūves dziļums un izbūves īpatnības    7
5.  Iekšējās kanalizācijas sistēmas    8
6.  Notekūdeņu attīrīšanas metodes un attīrīšanas ietaišu shēmas    9
  Izmantotā literatūra    11
Extract

4. Ūdensvada tīkla iebūves dziļums un izbūves īpatnības
Ūdensvada tīkla cauruļu izbūves dziļums ir atkarīgs no grunts sasalšanas dziļuma, ko nosaka, vadoties no ilggadīgiem novērojumiem. Cauruļu iebūves dziļumam jābūt par 0,5 m lielākam, par grunts sasalšanas dziļumu. Minimālais cauruļu iebūves dziļums Latvijas nosacītās zonās, kas noteikts, ievērojot šo noteikumu ir dots arī Latvijas būvnormatīvos. Piemēram Ventspils rajonā tas ir 1,4 – 1,6 m, bet Valmieras var sasniegt pat 2m atzīmi.
Iebūves dziļums dažkārt arī atkarīgs no ūdens temperatūras un ūdens padeves režīma caurulēs. Tādā gadījumā, to nosaka pamatojoties uz speciāliem siltumtehniskiem aprēķiniem.
Cauruļvadus izbūvē atbilstoši apvidus reljefam ar pastāvīgu dziļumu. Vadu augstākajās vietās iebūvē vantūšus gaisa izlaišanai, savukārt zemākajās – izlaides, sistēmas iztukšošanai.
Izbūves īpatnības:
• Ūdensvada iebūvēšana jāsaskaņo ar apakšzemes būvēm un komunikācijām,
• Šķērsojot dzelzceļus un autoceļus tērauda ūdens caurules ievieto apvalkcaurulē (vienā apvalkcaurulē var ievietot vairākas) abpus autoceļam vai dzelzceļam jābūt noslēgarmatūrai, lai varētu pārtraukt ūdens padevi avārijas gadījumā un netiktu izskalotas transporta būves.
• Šķērsojot upes ūdens caurules tiek iekārtas tilta konstrukcijās, nodrošinot to termoizolāciju, ja tas nav iespējams veido zemteku, iebūvējot cauruļvadus tranšejā, kas izveidota upes dibenā. Ieguldīšanas dziļums ir vismaz 0,5m, bet kuģošanas zonā – 1m. Zemteku būvē no tērauda caurulēm ar pastiprinātu bitumena izolāciju, abos upes krastos paredz noslēgarmatūru.

5. Iekšējās kanalizācijas sistēmas
Ierīkojot ēku iekšējo kanalizāciju, vadās pēc LBN 221-98 „Ēku iekšējais ūdensvads un kanalizācija” prasībām.
Ēkas iekšējo kanalizāciju ierīko ēkās, kurās ir iekšējais ūdensvads, turklāt, ūdens patēriņam
jābūt ne mazākam, kā 60l/dn uz vienu iedzīvotāju, kas izmanto kanalizāciju, lai nodrošinātu piesārņojuma pietiekamu atšķaidījumu to transportēšanai pa cauruļvadiem.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register