Ievads
Latvijas Unibanka tika nodibināta 1993.gada 28.septembrī, apvienojot pēc Latvijas Bankas reorganizācijas neprivatizētās nodaļas - 21 dažāda profila vairāku banku atsevišķās nodaļas. Unibanka šajos gados kļuvusi par vadošo komercbanku ar plašu klientu loku Latvijā un stabiliem sadarbības partneriem ārvalstīs.
Unibankas attīstība, pateicoties atturīgi konservatīvai pieejai finansu riska jautājumiem, ritējusi ļoti sekmīgi un strauji: dibinot Unibanku, tika izstrādāta stratēģija - līdz 2000.gadam tai būtu jākļūst par lielāko banku Latvijā, taču šis mērķis tika sasniegts jau bankas darbības otrajā gadā.
1998.gadā iezīmējās Krievijas krīzes negatīvā ietekme, kas lika arī Unibankai pārvērtēt situāciju, lai saglabātu noteiktos stratēģiskos plānus – būt par vadošo banku Latvijā un Baltijā. Šī mērķa sasniegšanai Unibanka izvēlējas sadarbību ar Skandinaviska Enskilda Banken (SEB), kura savos stratēģiskajos plānos bija paredzējusi plašas investīcijas Latvijas un citu Baltijas valstu bankās.
1999.gada 5.janvārī SEB būtiska nostiprināšanās Unibankas akcionārus sastāvā deva drošu pamatu Unibankas tālākai izaugsmei, kāpināja ziemeļvalstu interesi par Unibankas pakalpojumiem, sekmēja finansu sistēmas attīstību Latvijā.
Šobrīd SEB pieder 98,8% Unibankas akciju un Unibanka ir pilntiesīga SEB grupas banka. "Unibanka" kopā ar pārējām SEB grupas bankām veido vienu no ietekmīgākajām finanšu grupām Ziemeļeiropā, kas apkalpo vairāk kā 4 miljonus klientu 20 pasaules valstīs.
Latvijas Unibanka ir viena no spēcīgākajām bankām Latvijā, kas banku sektorā aizņem lielu tirgus daļu. Tādēļ, manuprāt, šīs bankas kredītpolitika un tās rādītāji ir sevišķi interesanta. Šajā referātā tiks aprakstīti un izvērtēti Latvijas Unibankas ekonomiskie rādītāji un kredītportfeļa analīze, kas pamatā nodrošina bankas rādītāju pieaugumu.
Kopumā pēdējos gados Latvijas Unibanka strādā saskaņā ar savas darbības stratēģijas pamatprincipiem – būt par vadošo banku, kas sniedz universālus pakalpojumus. Lai nodrošinātu labus finansu rādītājus mūsdienu strauji mainīgajā situācijā, ir jāprot savlaicīgi uztvert, izprast un pats galvenais, sekmīgi izmantot attiecīgā brīža novitātes. Bankai ir jāprot operatīvi atrast to, kas nodrošina pievilcību klientu acīs – spēju konkurēt un pelnīt.
Šajā referātā aprakstot un izvērtējot Latvijas Unibankas ekonomiskos rādītājus un veicot kredītportfeļa analīzi tiks izmantoti Latvijas Unibankas gada pārskatu sniegtā informācija, kā arī citi dati, kas pieejami par Latvijas Unibankas ekonomiskajiem rādītājiem un kredītportfeļa analīzi
…