Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:359431
 
Evaluation:
Published: 22.01.2004.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 10 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija    3
  Ievads    3
1.  Uzmanības teorētiskie pamati    5
1.1.  Uzmanības raksturojums    5
1.2.  Uzmanības veidi    7
1.  Netīšā uzmanība    7
2.  Tīšā uzmanība    7
3.  Pēctīšā uzmanība    8
1.3.  Uzmanības īpašības    9
  Uzmanības noturība    9
  Uzmanības pārslēgšana    9
  Uzmanības sadalīšana    10
  Uzmanības koncentrācija    10
  Uzmanības apjoms    10
1.4.  Sākumskolas bērnu uzmanības īpatnības    11
1.5.  Sākumskolas skolēnu psiholoģiskais raksturojums    12
  Kognitīvās un izziņas attīstības raksturojums    12
  Sociālpsiholoģiskā attīstība    14
2.  Uzmanības traucējumu raksturojums    15
2.1.  Uzmanības deficīta sindroms    15
2.1.1.  UDS pazīmes    16
  Uzmanības traucējumi, nepietiekama koncentrēšanās spēja    16
  Uztveres traucējumi    16
  Atmiņas un informācijas pārstrādes traucējumi    17
  Impulsivitāte    17
  Hiperaktivitāte    17
  Hipoaktivitāte    17
  Nevaldāma runāšanas tieksme    18
  Agresivitāte    18
  Nespēja būt kārtīgam    18
  Runas attīstības traucējumi    19
  Viegla uzbudināmība, garastāvokļa maiņas    19
  Nepietiekama paškritika un nepietiekama realitātes izjūta    19
  Nepietiekams psihosociālais briedums    19
3.  Uzmanības traucējumu rašanās cēloņi    20
3.1.  UDS cēloņi    22
3.2.  Hiperaktivitātes cēloņi    22
  Uzturs    22
  Indes un smagie metāli    22
  Minimālie smadzeņu funkciju traucējumi    22
  Psihosociālie cēloņi    23
3.3.  UDS un sabiedrība    23
  Secinājumi    25
  Nobeigums    27
  Literatūras saraksts    29
Extract

Uzmanības raksturojums

Lai runātu par uzmanības traucējumiem vispirms jāapskata uzmanības teorētiskie pamati.
Starp visām psihiskajām parādībām uzmanība ieņem īpatnēju vietu.Psihologi uzmanību definē dažādi, bet galvenokārt kā cilvēka apziņas vērstību uz noteiktu objektu vai parādību, kam dotajā momentā ir dominējošā nozīme viņa darbībā.
Psiholoģijas vārdnīcā teikts- „ Uzmanība ir psihes(psihiskās aktivitātes, apziņas)izvēlēta virzība un koncentrēšanās attiecīgajā laika brīdī uz kādu fizisku reālu objektu(reālu notikumu,priekšmetu,tā īpašību)vai ideālu objektu(pārdzīvojumu, otrreizēju veidolu, spriedumu u.c.)” (3.,145)
Uzmanību savos darbos ir definējuši vairāki psihologi.
K.Ušinskis izteicies – „ Uzmanība ir kā dvēseles satura vārti, caur kuriem ārējās pasaules iespaidi iekļūst cilvēka dvēselē” (9.,107)
Savukārt profesors Ščerbakovs ar uzmanību saprot psihiskas darbošanās virzību un koncentrēšanos uz vienu objektu.
J.A.Students uzskata, ka „uzmanību var izsaukt bioloģiski faktori, un tādā gadījumā tā rodas neatkarīgi no gribas, bet uzmanība var būt arī gribas noteikta, un tad, protams, uzmanība ir gribas akts.”.(5.,226)
„Uzmanība ir galvenais elements klases darba motivācijā un darba organizēšanā”,saka amerikāņu psihoterapeits Roberts Silvestrs.(10., 78)

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,98 €
Work pack Nr. 1113087
Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register