-
Uzmanības īpatnības un traucējumi sākumskolas bērniem
Evaluated!
Nr. | Chapter | Page. |
Anotācija | 3 | |
Ievads | 3 | |
1. | Uzmanības teorētiskie pamati | 5 |
1.1. | Uzmanības raksturojums | 5 |
1.2. | Uzmanības veidi | 7 |
1. | Netīšā uzmanība | 7 |
2. | Tīšā uzmanība | 7 |
3. | Pēctīšā uzmanība | 8 |
1.3. | Uzmanības īpašības | 9 |
Uzmanības noturība | 9 | |
Uzmanības pārslēgšana | 9 | |
Uzmanības sadalīšana | 10 | |
Uzmanības koncentrācija | 10 | |
Uzmanības apjoms | 10 | |
1.4. | Sākumskolas bērnu uzmanības īpatnības | 11 |
1.5. | Sākumskolas skolēnu psiholoģiskais raksturojums | 12 |
Kognitīvās un izziņas attīstības raksturojums | 12 | |
Sociālpsiholoģiskā attīstība | 14 | |
2. | Uzmanības traucējumu raksturojums | 15 |
2.1. | Uzmanības deficīta sindroms | 15 |
2.1.1. | UDS pazīmes | 16 |
Uzmanības traucējumi, nepietiekama koncentrēšanās spēja | 16 | |
Uztveres traucējumi | 16 | |
Atmiņas un informācijas pārstrādes traucējumi | 17 | |
Impulsivitāte | 17 | |
Hiperaktivitāte | 17 | |
Hipoaktivitāte | 17 | |
Nevaldāma runāšanas tieksme | 18 | |
Agresivitāte | 18 | |
Nespēja būt kārtīgam | 18 | |
Runas attīstības traucējumi | 19 | |
Viegla uzbudināmība, garastāvokļa maiņas | 19 | |
Nepietiekama paškritika un nepietiekama realitātes izjūta | 19 | |
Nepietiekams psihosociālais briedums | 19 | |
3. | Uzmanības traucējumu rašanās cēloņi | 20 |
3.1. | UDS cēloņi | 22 |
3.2. | Hiperaktivitātes cēloņi | 22 |
Uzturs | 22 | |
Indes un smagie metāli | 22 | |
Minimālie smadzeņu funkciju traucējumi | 22 | |
Psihosociālie cēloņi | 23 | |
3.3. | UDS un sabiedrība | 23 |
Secinājumi | 25 | |
Nobeigums | 27 | |
Literatūras saraksts | 29 |
Uzmanības raksturojums
Lai runātu par uzmanības traucējumiem vispirms jāapskata uzmanības teorētiskie pamati.
Starp visām psihiskajām parādībām uzmanība ieņem īpatnēju vietu.Psihologi uzmanību definē dažādi, bet galvenokārt kā cilvēka apziņas vērstību uz noteiktu objektu vai parādību, kam dotajā momentā ir dominējošā nozīme viņa darbībā.
Psiholoģijas vārdnīcā teikts- „ Uzmanība ir psihes(psihiskās aktivitātes, apziņas)izvēlēta virzība un koncentrēšanās attiecīgajā laika brīdī uz kādu fizisku reālu objektu(reālu notikumu,priekšmetu,tā īpašību)vai ideālu objektu(pārdzīvojumu, otrreizēju veidolu, spriedumu u.c.)” (3.,145)
Uzmanību savos darbos ir definējuši vairāki psihologi.
K.Ušinskis izteicies – „ Uzmanība ir kā dvēseles satura vārti, caur kuriem ārējās pasaules iespaidi iekļūst cilvēka dvēselē” (9.,107)
Savukārt profesors Ščerbakovs ar uzmanību saprot psihiskas darbošanās virzību un koncentrēšanos uz vienu objektu.
J.A.Students uzskata, ka „uzmanību var izsaukt bioloģiski faktori, un tādā gadījumā tā rodas neatkarīgi no gribas, bet uzmanība var būt arī gribas noteikta, un tad, protams, uzmanība ir gribas akts.”.(5.,226)
„Uzmanība ir galvenais elements klases darba motivācijā un darba organizēšanā”,saka amerikāņu psihoterapeits Roberts Silvestrs.(10., 78)
…
Bērnam uzsākot skolas gaitas mainās viņa īpašības arī uzmanība.Uzmanības veidi, traucējumi,cēloņi integrācija
- Saskarsme ar bērniem
- Uzmanības īpatnības un traucējumi sākumskolas bērniem
- Vidusskolēnu un skolotāju saskarsme mācību procesā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Jaunākā skolas vecuma bērnu pozitīva savstarpējā saskarsme sākumskolā
Research Papers for university12
-
Mācību un saskarsmes prasmju veidošana 5 - 6 gadu vecu bērnu grupā pirmsskolas izglītības iestādē
Research Papers for university16
-
Reklamētā produkta atcerēšanās īpatnības vīriešiem un sievietēm atkarībā no erotisku tēlu izmantošanas reklāmā
Research Papers for university26
-
Reklāmas satura vizuālās un audiālās uztveres specifika saistībā ar 2 – 6 gadus vecu bērnu uztveres tipiem
Research Papers for university28
-
Ģimenes pedagoģiskās iespējas un vecāku un bērnu savstarpējās attiecības
Research Papers for university41