-
Uzņemošā tūrisma piedāvājums Latvijā
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | UZŅEMOŠĀ TŪRISMA TEORĒTISKIE ASPEKTI | 5 |
1.1. | Uzņemošā tūrisma jēdziens | 5 |
1.2. | Uzņemošā tūrisma pakalpojums | 6 |
1.3. | Uzņemošā tūrisma veidi | 7 |
1.4. | Uzņemošo tūrismu ietekmējošie faktori | 8 |
2. | LATVIJAS UZŅEMOŠĀ TŪRISMA PIEDĀVĀJUMS | 9 |
2.1. | Tūrisma aģentūru piedāvājums | 9 |
2.2. | Reģionālais tūrisma apskates vietu piedāvājums | 12 |
3. | DĀŽĀDU FAKTORU IETEKME UZ LATVIJAS UZŅEMOŠO TŪRISMU | 19 |
3.1. | Dabas faktora ietekme uz uzņemošo tūrismu | 19 |
3.2. | Cilvēku radīto resursu loma uzņemošā tūrisma attīstībā | 23 |
3.3. | Tēla faktora ietekme uz uzņemošo tūrismu | 26 |
3.4. | Valstiskā faktora ietekme uz uzņemošo tūrismu | 29 |
Nobeigums | 31 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 33 | |
Pielikums | 34 |
Kā zināms katras valsts bagātība ir atkarīga no tā, kādi resursi ir pieejami un kā šī valsts spēj tos izmantot. Latvija ir bagāta ar dabas resursiem un ekoloģiski tīru vidi, tādēļ tūrisma nozares attīstība varētu būt diezgan svarīga Latvijas kopējā ekonomiskajā attīstībā. Bet pašlaik ieņēmumi no tūrisma nozares eksporta sastāda tikai 1,8% no IKP.[3, 91]
Latvijā ir skaistas ainavas, upes, ezeri, jūra, labvēlīgs klimats, kā arī vēsturiskas celtnes, pilis un citi apskates objekti, kā arī brīvs darbaspēks – tātad mums ir pietiekoši faktori, lai attīstītu tūrisma nozari. Ne velti attīstība šajā nozarē pamazām palielinās pēdējo gadu laikā un līdz 2010. gadam tūrisma speciālisti paredz, ka palielinoties tūrisma pakalpojumu apjomam, IKP pieaugs par 3,5%.[3, 91]. Lai sasniegtu tādu pieaugumu ir daudz kas vēl jādara.
Kā arī ir zināms, ka Latvijā ir negatīva tirdzniecības bilance, tas ir, imports pārsniedz eksportu. Tādēļ arī tūrisma nozarē ir svarīgi palielināt eksportu – un tas nozīmē, ka Latvijā ir jāattīsta uzņemošais tūrisms. Jo vairāk ārzemnieki brauks uz Latviju atpūsties un izklaidēties, jo vairāk naudas viņi šeit iztērēs - un tas savukārt atstās labvēlīgu iespaidu uz ekonomiku, tāpēc ir svarīgi darīt visu iespējamo, lai ārvalstu iedzīvotājiem rastos vēlme atbraukt uz Latviju. Ar šo es gribēju uzsvērt, ka Latvijā ir nepieciešams pievērsties uzņemošā tūrisma attīstīšanai un pilnveidošanai.
Ar tūrisma attīstību Latvijā ir iespējams uzlabot situāciju vēl vienā problēmā – Latvijas lielajās pilsētās attīstība ir strauja, savukārt lauku rajonos situācija pasliktinās. Cilvēkiem ir tieksme pārcelties uz dzīvi pilsētās, kur var vieglāk atrast darbu un arī saņemt lielāku atalgojumu. Īpaši jaunie cilvēki pārceļas uz dzīvi pilsētās, kur iegūst izglītību un paliek strādāt un dzīvot – gudrās galvas aizplūst prom no lauku rajoniem – un tur attīstībai paliek aizvien mazākas iespējas. Savukārt lauku rajonos, īpaši vietās, kas atrodas tālāk no lielajām pilsētām, ir visneskartākā daba – kas ir būtisks resurss uzņemošā tūrisma attīstībai. Eiropas lielo, industriālo pilsētu iedzīvotāji augstu novērtē atpūtu pie dabas ekoloģiski tīrā vidē un Latvijai ir visas iespējas viņiem to piedāvāt, nodrošinot papildus augstu servisa līmeni. Šeit saskatām arī bezdarba samazināšanas iespējas nabadzīgajos lauku rajonos.…
Apskatīti tūrisma objekti visā Latvijā (pa rajoniem) un izanalizēti uzņemošā tūrisma ietekmējošie faktori - daba, cilvēku radītie resursi, tūrisma tēls un valtiskais faktors
-
Eiropas Savienības atbalsts lauku tūrisma attīstībai Latvijā
Research Papers13 Tourism, Traveling, International Organizations, Economics
- Kultūras tūrisma produkts Latvijā un tā virzīšana tūrisma tirgū
- Uzņemošā tūrisma piedāvājums Latvijā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Lauku tūrisma mītnes, to piedāvātais produkts Siguldas novadā
Research Papers for university17
-
Atpūtas tūrisma iespējas Ventspilī
Research Papers for university15
-
Tirgus segmentēšana Latvijas četru zvaigžņu viesnīcās
Research Papers for university25
-
Latvijas lauku tūrisma naktsmītņu sektora raksturojums
Research Papers for university22
-
Reklāma un tās veidošanas atšķirības Latvijas divu, trīs un četru zvaigžņu viesnīcās
Research Papers for university21