Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:531124
 
Author:
Evaluation:
Published: 21.03.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Not used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  A/s „Swedbank” apraksts un vēsture    4
1.  Kursa darba praktiskā daļa    5
1.1.  A/s „Swedbank” makro un mikro vides analīze    5
1.1.1.  Makrovide    5
1.1.2.  Mikrovide    7
1.2.  Nozares analīze    9
1.2.1.  Portera 5 spēku modelis    10
1.3.  Konkurences analīze    12
1.3.1.  Vispārējā konkurentu novērtēšanas metode    12
1.3.2.  Bostonas konsultantu grupas (BKG) matrica    13
1.3.3.  General Electric (GE) modelis    16
1.4.  A/s „Swedbank” SVID analīze    19
1.4.1.  A/s „Swedbank” SVID iespējas un draudi    19
2.  Kursa darba teorētiskā daļa    24
2.1.  Segmentēšana    24
2.1.1.  Ģeogrāfiskās pazīmes    24
2.1.2.  Demogrāfiskās pazīmes    24
2.1.3.  Ekonomiskās pazīmes    25
2.1.4.  Sociālās pazīmes    25
2.1.5.  Personiskās pazīmes    25
2.2.  Mērķtirgus noteikšana    25
2.2.1.  Pozicionēšana    26
2.3.  Uzņēmuma a/s „Swedbank” veiksmes atslēga    29
2.4.  Pircēju rīcības modelis    29
2.4.1.  Pircēju rīcības faktori    30
2.4.2.  Pircēju lēmumu pieņemšanas procesa posmi    31
2.5.  Uzņēmuma misija, mērķi un stratēģija    32
2.6.  Rīcības plāns stratēģijas īstenošanai vienam gadam    34
  Secinājumi un priekšlikumi    37
  Bibliogrāfiskais saraksts    38
Extract

A/s Swedbank apraksts un vēsture

A/s „Hansabanka” ir dibināta 1992. gada 8. maijā kā Vācijas - Latvijas banka. 1996. gada jūnijā Vācijas - Latvijas banka kļuva par Hansabank Grupas uzņēmumu un tās nosaukums tiek nomainīts uz Hansabank-Latvija. Bankas akcionāru maiņa bija pirmais solis starptautiskas bankas izveidošanas virzienā. Viens no bankas attīstības nozīmīgākajiem posmiem bija Zviedrijas bankas "Swedbank" iesaistīšanās Hansabank Grupā. 1998. gadā "Swedbank", iegādājoties 48,98% akciju kapitāla, kļuva par Hansabank Grupas stratēģisko investoru, tādējādi paplašinot bankas attīstības perspektīvas. Pašlaik Swedbank pieder 52,64 % Hansabank Grupas akciju. Savukārt, otrs svarīgākais notikums 1998. gadā bija veiksmīgi īstenotais Hansabank-Latvija un Latvijas Zemes bankas apvienošanās process, kas bankai deva iespēju kļūt par universālu banku ar plašu pakalpojumu klāstu un filiāļu tīklu visā Latvijā.
1999. gada jūnijā bankai tika mainīts nosaukums no Hansabank-Latvija uz Hansabanka. Banka ar savu jauno identitāti un tēlu uzskatāmi parādīja savu vēlmi un gatavību kļūt atvērtiem visiem Latvijas iedzīvotājiem. 1999. gadā Hansabanka bija viena no visdinamiskāk augošajām bankām Latvijā un bankas vissvarīgākais sasniegums bija bankas klientu - privātpersonu - skaita pieaugums un klientu noguldījumu straujais pieaugums, kas apliecināja klientu uzticību bankai.
Par vienu no 2000. gada svarīgākajiem notikumiem var uzskatīt veiksmīgi pabeigto Ventspils Apvienotās Baltijas bankas (VABB) pievienošanas procesu.
Savukārt 2001. gads Hansabankā iezīmējās ar spožajiem biznesa rādītājiem, kas bija vieni no visstraujāk augošajiem visā Latvijas komercbanku sektorā, kā arī ar sasniegumiem biznesa tehnoloģiju pilnveidošanas un e-komercijas jomā.
2002. gadā Hansabanka nostiprināja savas pozīcijas kā stabils tirgus līderis Latvijā, vienlaikus nodrošinot gan strauju biznesa tempu pieaugumu, gan augstu klientu apkalpošanas līmeni.
2004. un 2005. gadā Hansabanka pievērš lielāku uzmanību tieši mazo un vidējo uzņēmumu segmentam.
Līdz 2008. gadam klientu skaits jau ir sasniedzis 960 000, kas ir teju vai puse no visiem Latvijas iedzīvotājiem. Šā gada septembrī Hansabankas nomaina nosaukumu uz Swedbank, kuru arī mēs turpmāk lietosim savā kursa darbā.

Demogrāfiskie faktori
Ja pieaug iedzīvotāju skaits, tad palielinās arī vajdzību skaits un apjoms, kas veicina tirgus attīstību un otrādi. Iedzīvotāju teritoriālais sadalījums arī ietekmē uzņēmumu attīstību šajās teritorijās. Latvijā strauji ir samazinājies iedzīvotāju skaits laukos un palielinājies lielākajās pilsētās – Rīgā, Ventspilī, Liepājā, Valmierā. Loģiski varam secināt, ka uzņēmējdarbība straujāk attīstās šajās pilsētās nevis laukos.
Arī Swedbank ņem vērā valsts demogrāfisko stāvokli, apseko kāds ir iedzīvotāju skaits, jo mārketingam ir jārēķinās uz potenciālo tirgus apjomu, un vadoties no tā jāpieņem dažādi lēmumi, piemēram, kur atvērt savu filiāli, cik lielu, kur uzstādīt bankomātus un cik daudz utt.
Sadalot iedzīvotājus vecuma grupās bankai ir vieglāk izstrādāt pakalpojumu veidus, kas būtu orientēti uz tieši šā noteiktā vecuma klientiem. Piemēram, pakalpojums “Studentu banka”, vairāk ir orientēts uz jauniešiem, kas studē, bet savukārt pakalpojums “Algas konts” vairāk ir orientēts uz strādājošiem cilvēkiem, kuri ir 26 – 60 gadi veci, protams, var algas kontu atvērt arī students. Šeit mēs gribējām uzsvērt, ka mārketinga pasākumi (reklāmas) tiek veidoti vadoties arī pēc vecuma iedalījuma.
Banka sevišķi nešķiro savus klientus pēc dzimuma, galvenais, lai tie būtu ekonomiski aktīvi, stabili un uzticami klienti.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,98 €
Work pack Nr. 1133045
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register