-
Uzņēmuma peļņu ietekmējošo faktoru analīze
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 4 | |
1. | UZŅĒMUMA PEĻŅAS RAKSTUROJUMS | 6 |
1.1. | Uzņēmuma peļņas veidi | 6 |
1.2. | Peļņas klasifikācija un galvenie peļņu veidojošie faktori | 8 |
1.3. | Peļņu ietekmējošie ekonomiskie faktori | 9 |
1.4. | Peļņas sadale | 12 |
2. | PEĻŅAS ANALĪZE | 16 |
2.1. | Peļņas analīzes metodes | 16 |
2.2. | Faktoru analīze | 18 |
2.3. | Peļņas un zaudējumu aprēķina horizontālā un vertikālā analīze | 20 |
3. | UZŅĒMUMA “VASARA” PEĻŅAS ANALĪZE | 22 |
3.1. | Uzņēmuma “Vasara” darbības raksturojums | 22 |
3.2. | Uzņēmuma produktu peļņas faktoru analīze | 23 |
3.3. | Uzņēmuma „Vasara” peļņas un zaudējuma aprēķina horizontālā un vertikālā analīze | 28 |
Secinājumi un priekšlikumi | 31 | |
Bibliogrāfiskais saraksts | 33 |
Secinājumi un priekšlikumi
1. Peļņas lielumu ietekmē uzņēmuma vadības uzskaites politika, peļņas sadales politika, izvirzītie mērķi un nākotnes vīzija.
2. Peļņas lielums nav viennozīmīgs, jo tās lielums ir jāskata katram uzņēmumam individuāli.
3. No izmaksu apjoma un līmeņa vistiešāk ir atkarīga uzņēmuma peļņa. Jo augstāks šis izmaksu līmenis, jo mazāka peļņa un otrādi.
4. Paātrināto amortizāciju pamatlīdzekļiem lietderīgi ir veikt, kad uzņēmums ir finansiāli un ekonomiski stabils un tā ražošanas pašizmaksa ir zemāka nekā konkurentiem. Tātad pamatlīdzekļu pārvērtēšanu ieteicams veikt, tikai balstoties uz dziļu ekonomisku analīzi un pamatojumu.
5. Pastāvīgi nostiprinot uzņēmuma operatīvās darbības pozīcijas, var sasniegt stabilus ekonomiskās izaugsmes tempus perspektīvā.
6. Jebkurš ar izmaksām, cenu un apjomu saistītais lēmums ietekmē peļņas lielumu.
7. Peļņas daļa, kas tiek ieguldīta uzņēmuma attīstībā ir pakļauta lielam riskam, jo uzņēmums darbojas mainīgā, nepastāvīgā vidē var iegūt un zaudēt.
8. Analizējot paveiktus pētījums par uzņēmuma „Vasara” peļņu un uz to ietekmējošus faktorus var secināt, ka apgrozījuma un pieauguma tempi ar katru gadu palielinājās. Ja apskatīties uz pēdējiem diviem gadiem (2007. – 2008.gadu), tad var redzēt, ka kopumā 2008.gadā ieņēmumi ir lielāki salīdzinājumā ar 2007.gadu, bet tajā paša brīdi tīras peļņas apjoms ir mazāks nekā 2007.gadā. Tas nozīme, ka uzņēmumam ir krietni palielinājušas izmaksas.
9. Pēc veiktiem aprēķiniem var redzēt, ka negatīvi peļņu ietekmēja iepirkšanas cenu palielinājums, tāpēc pieauga izmaksas. Savukārt labvēlīgu ietekmi uz peļņu atstāja pārdošanas cenu palielinājums, bet ar to nepietika lai saglabāt peļņu 2007.gada līmenī. Cenas uz produktiem tika palielinātas tikai nedaudz, acīmredzot tika mēģināts saglabāt un palielināt pieprasījumu, par ko liecina arī pārdošanas apjoma pieaugums, bet iepirkšanas cena bija pārāk daudz pieaugusi.
10. Veicot uzņēmuma „Vasara” produktu rentabilitātes aprēķināšanu un analīzi tika noskaidrots, ka vislielākā rentabilitāte ir tam produktam, kuram uzņēmums pievērsa pārāk maz uzmanības, tas ir mājas apavi. Mājas apaviem rentabilitāte izrādījās vislielākā 125% līmenī. Savukārt izejamiem apaviem un ikdienas apaviem 87,5% un 59,5% attiecīgi.
Lai uzņēmums strādātu ar lielāku peļņu var izteikt vairākus priekšlikumus kā to izdarīt.
Pirmkārt, nepieciešams pievērst vairāk uzmanības mājas apavu iepirkumu apjoma palielināšanai, jo kā jau minēts mājas apaviem salīdzinājumā ar pārējiem produktu veidiem ir visaugstākais rentabilitātes līmenis.
Otrkārt, uzņēmumam ir jāsamazina savas izmaksas, galvenokārt tas attiecās uz realizācijas un administrācijas izmaksām, jo šīs izmaksās pārāk ātri un neproporcionāli pieaug. Realizācijas un administrācijas izmaksas sastāda apmēram trešdaļu no visām uzņēmuma „Vasara” izmaksām, tāpēc ja tās izdosies samazināt, tad uzreiz būs jūtams peļņas pieaugums.
Treškārt, uzņēmumam ir nepieciešams palielināt savus ieņēmumus un to var darīt ne tikai ar pamatdarbību. Uzņēmumam ir iespēja palielināt ārkārtas ieņēmumus, kas jau tika darīts 2008.gadā, kad tika izīrētas uzņēmuma telpas gleznu izstādes izvietošanai tirdzniecības zālē. Ir nepieciešams turpināt šo praksi lai pieaugtu peļņa.
Kā pēdējo priekšlikumu var ieteikt meklēt variantus kā samazināt iepirkuma izmaksas. Viens no variantiem tas ir citu piegādātāju meklēšana, kuri var piedāvāt produktus par mazāku iepirkuma cenu, jo patreizēji piegādātāji pārāk ātri un negaidīti palielināja cenas uz apaviem, tā rezultātā peļņa arī samazinājās.
…
Peļņa nav tikai summa, kuru aprēķina kā apgrozījuma un izmaksu starpību, tā ir ekonomiska kategorija, kas atspoguļo uzņēmējdarbības būtību. Peļņa ir uzņēmējdarbības efektivitātes mērs, apskatot uzņēmējdarbību kā kapitāla aprites sistēmu, nedrīkst neatzīmēt, ka uzņēmējdarbības būtība ir līdzekļu izmantošana ar mērķi pēc noteikta laika iegūt papildu ienākumus peļņas veidā.
- Komercbankas iekšējās vides faktoru analīze
- Uzņēmuma peļņu ietekmējošo faktoru analīze
- Uzņēmuma SIA "Jānius" finanšu analīze
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Komercbankas iekšējās vides faktoru analīze
Research Papers for university48
Evaluated! -
Uzņēmuma SIA "Jānius" finanšu analīze
Research Papers for university29
Evaluated! -
Uzņēmuma "Taga" finansiālās darbības analīze
Research Papers for university14
-
Uzņēmuma "VDI" vadīšanas sistēmas analīze un novērtējums
Research Papers for university25
Evaluated! -
Uzņēmuma likviditātes un rentabilitātes analīze
Research Papers for university18