Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:427432
 
Author:
Evaluation:
Published: 22.03.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 1 units
References: Not used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Teorija: Piegādātāju vērtēšana    3
1.1.  Uzņēmuma piegādātāji un darbinieku lomas    3
1.2.  Alternatīvās informācijas izvērtēšana    4
2.  Praktiskā daļa    8
2.1.  Uzņēmums ICON būtība un piegādātāji    8
2.2.  Esošo un potenciālo piegādātāju novērtēšana    10
  Nobeigums    15
Extract

Nobeigums
Uzņēmumā ICON ir vairāki piegādātāji, ar kuriem veidota sadarbība jau gadiem ilgi, tomēr kā rāda pieredze ar Tele2, piegādātāji ir jāizvērtē, jo arī stabili partneri ar laiku var kļūt „neizdevīgi”, ienākot jauniem konkurentiem un mainoties tirgus situācijai attiecīgā piegādātāju nozarē. Šajā gadījumā ir svarīgs mārketinga speciālista darbs, kā uzdevums ir novērtēt piegādātāju un atrast optimālāko variantu, kas sasaucas ar izvēlēto uzņēmuma stratēģiju un darbības politiku.
Pētījumā tika ņemti svarīgākie raksturlielumi piegādātāju izvēlē, tomēr jāsecina, ka to novērtējums ir samērā sarežģīts process, ņemot vērā vairākus citus kritērijus, kas ir mazāk nozīmīgi. Mārketinga darbiniekam ir jāizstrādā noteikta sistēma esošo piegādātāju novērtējumam, jo ar laiku parādās tirgū citi – potenciālie, kas spēj piedāvāt labāku variantu. Svarīgs posms ir informācijas meklēšanā pēc principa - būt lietas kursā. Turklāt visa informācija, kas nepieciešama piegādātāja vērtējumam, ne vienmēr ir publiski pieejama, kas sarežģī izvērtēšanas procesu.
Svarīgi ir piesaistīt darbiniekus piegādātāju vērtēšanā, kuri tieši sadarbojas ar piegādātājiem, tas atvieglotu novērtēšanas procesu speciālistam, kurš nosaka to darbības efektivitāti. Kā liecina piegādātāju sadarbības sākuma laiks, lielāka daļa ir 2008. un 2009. gadā pieteiktie, tas liecina, ka uzņēmums laiku pa laikam izvērtē esošos, kā arī iespējamos piegādātājus.
Nav vienāda vērtēšanas moduļa, pēc kura tiek vērtēti visi piegādātāji, daudz ir atkarīgs no uzņēmuma darbības un politikas attiecīgajā jomā. Jāsecina, ka ar laiku, t.i., gūstot lielāku pieredzi tiek atrasts efektīvākais variants to izvērtēšanai. Svarīgi atcerēties, ka arī vērtēšanas kritēriji var atšķirties, vienam uzņēmumam prioritārie raksturlielumi var nesakrist ar citu.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,48 €
Work pack Nr. 1313439
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register